OSTVARUJE SE NOVI „PUT SVILE“: Kineski teretni vlakovi za 15 dana u srcu Europe

put svile

Prvi teretni vlak stigao je iz Kine u rusku Kalušku oblast u okviru velikog projekta koji predvodi Peking nazvanog „Novi put svile“. Novi infrastrukturni projekt vrijedan je 900 milijardi dolara i treba povezati istočnu Aziju, Bliski istok, Europu, pa čak i Afriku.

Značajnu ulogu u projektu ima i Rusija, a vlak koji je stigao obavio je probnu vožnju za buduću veliku trgovinu između dvije zemlje. Vlak je uglavnom prevozio tehničke komponente za Samsung.

Tako se ostvaruju polako velike želje za željeznički, mnogo jeftiniji, promet koji će ići do mnogih europskih gradova, posebno luka. Podsjetimo, Kina je u lipnju 2015. uspostavila najdužu prometnu rutu za teretne vlakove na svijetu. Povezuje Harbin na sjeveroistoku Kine i najveću njemačku morsku luku Hamburg.

Vrijeme trajanja putovanja je 15 dana, a vlak prelazi više od 9,8 tisuća kilometara. Prolazi kroz Poljsku i Rusiju, a kraćim dijelom i Mongoliju i Bjelorusiju. Posebno je važno što će se tim putem Harbin – Hamburg biti potrebno dvostruko manje vremena nego morskim ili cestovnim putem.

Najbrži teretni vlak prometuje, kako kažu, između Chengdua u Kini i Lodza u Poljskoj, dug 9.826 kilometara „Roba se prevozi u Europu unutar 15 dana“, izjavio je Xu Pingfu, zamjenik direktora centra za logistiku u Chengduu. „To je najbrži teretni vlak između Kine i Europe.”

Ono što je možda i najvažnije, cijena prijevoza robe putem linije Chengdu-Europa je jedna petina cijene zračnog prijevoza te je tri puta brža od prijevoza brodom. Chengdu će potrošiti ukupno 300 milijuna dolara za izgradnju najvećeg kineskog međunarodnog željezničkog kolodvora. (t. b.)