OPASNOSTI PO JADRAN: U jednoj godini ulazi više od 70 milijuna tona opasnog tereta

Obala Istre, ulaz u Riječki zaljev i terminal Omišalj smatraju se najrizičnijim morskim rutama. U slučaju bilo kakve havarije, operativni centar odmah aktivira razne službe za odgovor na hitne situacije.

U blizini Malinske došlo je do incidenta – bačva je pala s brodice i uzrokovala onečišćenje mora. Na teren su odmah izašle dežurne službe, postavljene su zaštitne brane kako bi se spriječilo širenje naftne mrlje, a specijalizirani brod sudjelovao je u čišćenju morske površine.

“Prema svjetskim standardima, ako reagirate unutar prvog sata i spriječite širenje onečišćenja, možete smanjiti buduće troškove za više od 80%”, izjavio je, kako javlja Dnevnik.hr, Toni Dujmović, član uprave tvrtke specijalizirane za zaštitu mora.

Srećom, ovo je bila samo pokazna vježba povodom 25. obljetnice Županijskog operativnog centra, u kojoj je sudjelovalo 30 ljudi. “Moramo biti realni, ne možemo očistiti tanker koji pukne za dvije minute. To bi sigurno bila katastrofa, posebno za našu razvedenu obalu s brojnim otocima i prekrasnim plažama. No, za ovakve situacije smo spremni”, rekao je Darko Glažar, zapovjednik Županijskog operativnog centra Primorsko-goranske županije.

Sustav je dobro organiziran, a edukacije i vježbe su stalne. Osim vježbi na moru, danas je održana i simulacija intervencije za stolom, u kojoj su dva tima radila na izmišljenom scenariju.

Opasnosti su uvijek prisutne, a ključno je spriječiti onečišćenje prije nego što dođe do obale. “U Jadran godišnje ulazi preko 70 milijuna tona opasnog tereta. U hrvatskim lukama se prosječno pretovari oko 23 milijuna tona, od čega se 75% odnosi na opasni teret. Također, preko 19 milijuna putnika godišnje prođe kroz pomorski promet”, naveo je Siniša Orlić, ravnatelj Uprave sigurnosti plovidbe Ministarstva mora.

Osim toga, u Jadranu se odvija 700 tisuća ticanja brodova i tri eksploatacijska polja ugljikovodika. “Suradnja jadranskih država ključna je kod velikih onečišćenja, posebice na otvorenom moru. Hrvatska je posljednjih desetljeća znatno napredovala u organizaciji, edukaciji i nabavci opreme”, dodao je Vedran Martinić, ravnatelj Jadranskog centra za reagiranja na iznenadna onečišćenja mora.

Sustavi za spašavanje, gašenje požara i sanaciju onečišćenja mora spremni su za hitne intervencije.

“Osim osnovnih funkcija tegljenja, osposobljeni smo za izvođenje intervencija u kriznim situacijama”, izjavio je Nedjeljko Kapetanović, izvršni direktor tvrtke za tegljenje, spašavanje i zaštitu mora.

Građani mogu biti mirni – iako se nadaju najboljem, nadležne službe uvijek su spremne za najgore scenarije!

4o

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!