OGLAŠAVANJE: Radio kao neizostavan dio media miksa

Radio se dokazao kao vrlo uspješan kanal oglašavanja, bilo da je riječ o jedinom kanalu za klijente ili u kombinaciji s drugim medijima. Što u media miksu radio donosi oglašivačima, sažeo nam je kreativni konzultant Amm Global Instituta i direktor agencije amm. Hrvoje Vukušić.

Izvor: Media servis

Radio i televizija predstavljaju moćan media miks. Radio se koristi za jačanje i dodatno širenje dosega TV kampanje. Audio reklame podsjete slušatelje na viđenu, povezanu TV reklamu ili obrnuto, i tako se poboljšava učinkovitost kampanje.

‘Koliko se dobro nadopunjuje s TV-om govori i činjenica da radio ‘nosi’ komunikaciju klijenta tijekom cijelog dana, počevši od samog jutra. Omogućuje klijentu veliki doseg i taj nivo drži u principu tijekom cijelog dana, sve do večeri kada zapravo počinje prime time TV-a, kada smo svi došli doma i komunikaciju preuzima TV.

Klijent tako dobiva ono što najviše treba, komunikaciju s tržištem tijekom cijelog dana’, objašnjava Vukušić. Poznato je da se šansa za reakciju potrošača povećava ako je više puta izložen reklami. Isplativost radijskog oglašavanja čini ga važnim dijelom ovog media miksa. Govoreći o kombinacija radija i online oglašavanja, Vukušić podsjeća da je radijski medij poznat po niskoj razini izbjegavanja oglasa i tako širi svijest o brendu među svim potrošačima, što omogućuje predstavljanje marke i skupinama kojima nije bila poznata od ranije.

Treba imati na umu i činjenicu da slušatelji tijekom svog vremena uz radio nekad paralelno surfaju po internetu, što im omogućuje da odmah reagiraju na ono što su čuli, posjete oglašenu web stranicu ili shop, doznaju više o proizvodu ili usluzi. Dobro se nadopunjuju i oglašavanje na radiju i u printu. Radio, primjerice, može bildati svijest o brendu, dok se više detalja o nekoj specijalnoj ponudi može naći u novinama. Snaga radija leži i u tome što poruke do ljudi stižu kada potencijalno imaju najveći učinak, npr. na putu prema supermarketu.

Vukušić podsjeća na istraživanje koje je pokazalo da oglasi koje čujemo na putu do trgovine dokazano utječu na naše ponašanje, odnosno mogu pojačati našu odanost brendu, ali i potaknuti nas na promjenu marke koju inače koristimo.

‘Zašto onda ne podsjetiti slušatelje na neku zanimljivu ponudu o kojoj su čitali uz kavu?’, kaže Vukušić, s tim da ova mobilnost radija, koja omogućuje dolazak do potrošača u ključnim trenucima, predstavlja sjajnu nadopunu i ostalim kanalima oglašavanja.

Interesantan media miks čine radijsko i vanjsko oglašavanje, jer se na taj način daje glas brendu s plakata. Ovaj miks jača utjecaj na vozače i suvozače i pridonosi pamtljivosti reklame, odnosno brenda. Rastom digitalnog vanjskog oglašavanja počelo se razmišljati i o sinkronizaciji tih oglasa s onima na radiju, pa su vani već poznati primjeri da se u isto vrijeme oglasi brend na digitalnim panoima i u radijskom eteru. Sve navedeno navodi nas na zaključak da, osim što ga niti jedan drugi medij nije ugrozio ili doveo u pitanje njegovu snagu i smisao – već naprotiv, radio je toliko prilagodljiv i efikasan da se sjajno nadopunjuje s drugim medijima, sve je jači i bolji u svim segmentima, kao jedini izbor ili dio media miksa.

‘Daje se naslutiti da je najbolje vrijeme tek pred njim i sa sigurnošću tvrdim kako će u budućnosti zasluženo privući još veći fokus svih dionika medijske industrije u RH i izjednačiti se s ugledom i utjecajem koji već dugo radio ima u razvijenim zemljama zapada. Na tom putu ništa ga neće zaustaviti, bez obzira na sve što se događalo zadnjih godinu dana i što će biti u budućnosti jedno je sigurno – radio je tu s nama, on je dio nas’, poručuje za kraj Vukušić.

Komentiraj