O TOME SE GOVORI: Može li zakonski paket stati na kraj utjerivačima dugova?
Do kraja godine očekuje se prihvaćanje zakonskog paketa koji bi trebao unaprijediti i regulirati prava i obveze dužnika, kao i agencija za naplatu potraživanja.
Državni tajnik u Ministarstvu financija Davor Zoričić, u emisiji u Mreži Prvog, naglašava kako to nisu kozmetičke promjene, kako to smatra dio oporbe.
– Nikome od kreditnih ni drugih institucija koje imaju problema s naplatom potraživanja ne bi trebalo biti u interesu da do kupoprodaje dođe, rekao je.
Dodaje kako izmjene nisu kozmetičke upravo u pogledu nadzora nad odredbama koje se uvode. Kako kaže, nada se da će se mnoge stvari ispraviti koje su sada mučile građane.
– Važno je napomenuti da postoji zaštita dužnika prije same kupoprodaje i ona vrijedi za sve oblike potraživanja, kazao je.
Naglašava da postoje sve bitne informacije za dužnike koji ih trebaju iskoristiti kako bi se zaštitili od problema koji ih muče.
Na pitanje na koje se sve kredite promjene odnose, Zoričić je rekao kako se one prije svega odnose na potrošačko kreditiranje.
“Ovaj zakon dolazi prekasno”
Dopredsjednik HUP-ove Udruge za male i srednje poduzetnike te udruge Padobran Igor Škrgatić istaknuo je kako ovaj zakon štiti potrošače.
Smatra kako je ovaj zakon bio potreban, ali, kako kaže, on dolazi prekasno.
– On je prijenos EU direktive što uvijek znači da čim Bruxelles prepozna problem na tržištu, da je prekasno da se taj problem riješi, naglasio je.
Zoričić smatra da za kvalitetno rješenje nikada nije kasno. Kako kaže ni do sada ovaj prostor nije bio nereguliran kako su komentirali iz oporbe.- Na novom paketu mjera radilo se ciljano na sveobuhvatnosti. On je sveobuhvatan i izašao je iz direktive EU. Uvedene su mjere koje nisu bile pokrivene samom direktivom,upravo s ciljem kako bi se problem riješio, naglasio je.
Potrošači loše informirani o svojim pravima
Predsjednik Društva Potrošač Igor Vujović smatra kako su potrošači jako loše informirani o svojim pravima.
No govori kako je proces daleko od onoga što je bilo prije 10 godina kada su se pojavile agencije.
– Nema maltretiranja na mobitelima, mogu se dogovoriti rate otplate, naglašava.Ističe kako se pozdravlja bilo koji trud koji ide u smjeru rješenja, ali mora se pričekati da se sve ovo svede u praksu.
– Napominjem da je ključno za potrošače informiranje, kako bi znali koje su im mogućnosti, naglasio je.