O TOME SE GOVORI: Influenceri – tko su, kako ući u taj krug, koliko zarađuju

Ako ste roditelji i imate kćer, već danas bi vas, i vrlo mlada, mogla iznenaditi kada biste ju upitali što bi voljela biti u životu. Jer, suvremena djeca u svijetu tehnologije silnom brzinom upijaju svijet oko sebe, slijedeći najsuvremenije trendove. Zato se pripremite, jer slatka djevojčica više neće reći kako će biti manekenka ili pjevačica, nego će od prve reći – influencerica.

Jest da ta riječ još mnogima ne ulazi u uho, ali gotovo da i nećete naći medij u kojem ju nećete vidjeti sve češće. Usvajali smo mi i prije tuđice za neke pojmove, no ovaj je put to možda i opravdano, jer iz Cambridgeova rječnika čitamo kako je influencer netko tko utječe ili mijenja način na koji se ljudi ponašaju. Po naški bismo rekli – utjecajnik. I dok je za neke biti influencer pomodarstvo, sve je više u svijetu, ali i u Hrvatskoj, onih koji su to doživjeli kao vrlo važnu ekonomsku kategoriju, koja uz zadovoljstvo donosi i lijepu zaradu.

Na neki način biti popularan na društvenim mrežama i maksimalno utjecati na svoje pratitelje postaje sve unosnije zanimanje, pa možda i posao stoljeća. Naravno, uz to se veže i niz pitanja poput onog kako influenceri osvajaju društvene mreže i postaju svojevrsne ikone našeg vremena. Kako uopće postati influencer? Kako se i koliko zarađuje? Gdje je tu globalni svijet, a gdje su naši domaći influenceri? Koliko zarađuju naši? I kakva je uopće budućnost u svijetu influencera?

Kako do uspjeha?

Iako nam je današnje digitalno okruženje dalo mogućnost da na neki način svi budemo influenceri, da budemo utjecajni, niti se svi time bavimo, a niti svi možemo uspjeti. Jer, prema nekim svojim opredjeljenjima, znanju i mogućnostima moramo imati sposobnost utjecaja na određeno tržište, osobito ako ne pripadamo svijetu poznatih osoba i celebrytija. Poslovno se carstvo tada rađa na osnovi sposobnosti da se na razne načine kreira određeni sadržaj s kojim će se poistovjetiti ili će se svidjeti što većem broju ljudi, potencijalnih kupaca nekih proizvoda koji se na taj način reklamiraju. Valja posebno imati sposobnost kreiranja javnog mnijenja, biti originalan i prepoznatljiv.

A da se može uspjeti dokaz su i neka najnovija istraživanja prema kojima će čak 30 posto potrošača radije kupiti neki proizvod na osnovi preporuke nekog influencera koji nije u celebrity svijetu. U istom je istraživanju samo tri posto potencijalnih kupaca reklo kako je kupilo neki proizvod na osnovi preporuke celebrity influencera. Stručnjaci su otkrili i razlog. Za razliku od slavnih i poznatih, tzv. obični influenceri mnogo su bliži s drugim online korisnicima, imaju blizak odnos, njihove se fotografije mogu komentirati, može ih se “lajkati”, a često dobiju i odgovore na svoja pitanja, pa čak i neku ispunjenu želju.

Stručnjaci fenomen influencera promatraju i u kontekstu kako ljudi diljem Europe sve manje vjeruju medijima, onima koji ih vode – svojim vladama, ali raste povjerenje u online korisnike, često i u ljude koje nismo nikada upoznali, a vjerojatno i nećemo, što je potvrdilo i istraživanje Eurobarometra. I nije zato slučajno što baš prema njima ulaganja u influencers marketing rastu, a čak 94 posto marketinških stručnjaka koji koriste influencere za marketing smatraju ih učinkovitim.

Forbes pak navodi kako je jedna anketa pokazala da čak 84 posto oglašivača planira bar jednu marketinšku kampanju s influencerima tijekom sljedećih 12 mjeseci. Sve ih naravno vodi želja za što boljim rezultatom, a studije su tu više nego jasne – kompanije na jednu uloženu kunu u influencers marketing zarađuju oko 44 kune! Znači u tom će novom zanimanju sigurno biti posla i u budućnosti, čemu u prilog ide i podatak kako se prema podacima za prošlu godinu vrijednost globalne industrije influencers marketinga procjenjuje na 1,07 milijardi američkih dolara.

Kylie Jenner može se pohvaliti visokim zaradama (Foto: Instagram)

Neke su zarade astronomske

A pojedinačne zarade poznatih već su astronomske, pa je na prvom mjestu najmlađa milijarderka na svijetu Kylie Jenner (21), zvijezda iz megapopularne obitelji Kardashian, koja svoje objave naplaćuje milijun dolara, a ima više od 132 milijuna pratitelja.Iza nje je pjevačica Selena Gomez, sa 138 milijuna pratitelja i cijenom objave 800 tisuća dolara. Ako niste zvijezda, a imate više od 100 tisuća pratitelja, možete za fotografiju uzeti i 2700 dolara. Stotinjak dolara po postu može se zaraditi i s brojkom do 10 tisuća pratitelja, a ako ih je od 10 do 50 tisuća, zarada je i 200 dolara po postu. Ovisi naravno o tome čime se influencer bavi – moda, zdravlje, fitness, kozmetika, putovanja… i koliko je moćna prezentacija.

U nas netko tko ima 50 tisuća pratitelja može mjesečno zaraditi 1000, ali i 5000 eura, ovisno o tome koliko se vremena posveti tom poslu i koliko se specijalizirao za neki sadržaj koji prodaje. Sa 100 tisuća pratitelja već se uzima od 5000 do 8000 kuna.No posla ima i za one koji nemaju mnogo pratitelja, tzv. mikroinfluencere, čiji je doseg od 2000 do npr. 10.000 pratitelja, ako imaju dobar sadržaj za temu kojom se bave i stalnu angažiranu publiku. Jer u tom novom biznisu raste potražnja za mikroinfluencerima jer ih zainteresirani mogu uzeti više za manje novca i tako ostvariti još veći profit.

Budućnost mikrofluencera je sigurna i zato što se s njima na tržištu pojavljuje sve više novih i svježih kreativaca sadržaja za kakvima će uvijek biti potražnja potencijalnih oglašivača. Evo ideje za samozapošljavanje.

Komentiraj