NOVI MOST ZA KRK: Imat će dva kata, na jednom automobili, na drugom vlakovi
Hrvatske autoceste objavile su javni natječaj za izradu studijske i projektne dokumentacije za izgradnju novog krčkog mosta.
Riječ je o projektu starom 20 godina, odnosno Master planu razvoja riječke luke do 2030. godine koji predviđa i gradnju novog kontejnerskog terminala u Omišlju. Most bi bio povezan s autocestom Rijeka-Zagreb, a uz cestu imao bi i željeznički koridor.
S novim krčkim mostom gužve i kolone trebale bi postati povijest. Hrvatske autoceste raspisale su javni natječaj vrijedan 600 tisuća eura.
Boris Huzjan, predsjednik Uprave HAC-a, ističe da je riječ o strateškom projektu. Most će imati dvije trake, bit će u poprečnom profilu i bit će spojen na mrežu hrvatskih autocesta, direktno preko autoceste A7.
Prije dvije godine postojeći je Krčki most temeljito obnovljen i siguran, no gradnjom novog terminala u Omišlju potreba za novim još je veća.
– Postojeći most je, naročito u ljetnim mjesecima, zagušen, a uz činjenicu da bi se na Krku trebao graditi i novi kontejnerski terminal nužno je napraviti novi most, kaže, kako javlja HRT, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
U Prostornom planu Primorsko-goranske županije novi most ucrtan je prije dvadesetak godina. – Sve smo ucrtali, trase naših cesta, autocesta, željeznice pa tako i novog krčkog mosta. Jasno je svima da je Krčki most usko grlo za promet, za turizam, a i za buduću teretnu priču, izjavio je primorsko-goranski župan Zlatko Komadina.
A teretna priča raste iz dana u dan. U Lučkoj upravi u Rijeci naglašavaju kako Rijeka postaje ključna luka na Mediteranskom koridoru Transeuropske prometne mreže. – Do 2035. sva će infrastruktura biti gotova. Otvaramo nove kapacitete na sjevernom Jadranu, mi kao sjeverni Jadran nismo alternativa, postajemo glavni pravac, naglasio je Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka.
Optimistična predviđanja govore da prva faza ovog strateškog projekta može potrajati nekoliko godina, pa ćemo se morati još malo strpjeti do vožnje novim mostom.
Bit će dug 850 metara, preko njega će ići vlakovi i auti. Riječ je o dijelu prometne cjeline ukupne duljine oko 7 km, s dodatnim vijaduktom od 900 metara, ali i jednim tunelom.