NESTAJU ZASTARJELA ZANIMANJA: U Hrvatskoj do 2030. čak 140 tisuća – copywriter posao budućnosti
Prema nekim procjenama do 2030. godine, moglo bi nestati oko 140 tisuća radnih mjesta u Hrvatskoj jer se radi o zastarjelim zanimanjima.
Pa koja su to zanimanja budućnosti? Jedno od njih je i copywriter, onaj koji prodaje riječima. Možda ne vani, ali kod nas još da. Zadranka Marija Perinić, koja se školovala i živjela u Australiji, vratila se u domovinu i već se pet godina bavi tim zanimanjem.
Kada ste posljednji put nekoga vidjeli za pisaćim strojem? I Zadranka Marija, iako živi od pisanja, ne sjeća se kada je sjela za njega. Iskreno kaže – više je tu zbog estetike. Ali zato joj prsti lete po tastaturi. Jedva prate misli te kreativke. Ona je copywriter. Ima obrt u Poduzetničkom inkubatoru i oko sedamdeset posto njezinih klijenata su stranci.
– Copywriting je zapravo prodaja riječima. To je uvjerljivo pisanje svugdje oko nas od reklama na društvenim mrežama do plakata što vidimo tj. riječi što se vide na plakatima u gradu, mailovima što dolaze u naš inbox, blogovi i tekstovi na web stranicama, rekla je za HRT Marija Perinić.
Teško je, kaže, kod domaćih ljudi objasniti zašto je upravo ona važna za njihov posao. Ovdje je to još svojevrsno zanimanje budućnosti.
– A ono što dosta ljudi ne zna da imate samo pet sekundi da osoba koja dolazi posjetiti stranicu, da ih se očara, obori s nogu jer, inače, ide dalje kod konkurencije, istaknula je Marija.
Inače, Marija se rodila u Zadru, u osmoj godini otišla u Australiju s roditeljima. Završila ondje školu i fakultet, radila u knjižnici. Drago joj je što je u Zadru zasnovala obitelj jer voli, kaže, našu spontanost.
Samozaposlila se i poručuje – od “copywritinga” može se sasvim pristojno živjeti.