NESTAJU ZASTARJELA ZANIMANJA: U Hrvatskoj do 2030. čak 140 tisuća – copywriter posao budućnosti

Prema nekim procjenama do 2030. godine, moglo bi nestati oko 140 tisuća radnih mjesta u Hrvatskoj jer se radi o zastarjelim zanimanjima.

Pa koja su to zanimanja budućnosti? Jedno od njih je i copywriter, onaj koji prodaje riječima. Možda ne vani, ali kod nas još da. Zadranka Marija Perinić, koja se školovala i živjela u Australiji, vratila se u domovinu i već se pet godina bavi tim zanimanjem.

Kada ste posljednji put nekoga vidjeli za pisaćim strojem? I Zadranka Marija, iako živi od pisanja, ne sjeća se kada je sjela za njega. Iskreno kaže – više je tu zbog estetike. Ali zato joj prsti lete po tastaturi. Jedva prate misli te kreativke. Ona je copywriter. Ima obrt u Poduzetničkom inkubatoru i oko sedamdeset posto njezinih klijenata su stranci.

– Copywriting je zapravo prodaja riječima. To je uvjerljivo pisanje svugdje oko nas od reklama na društvenim mrežama do plakata što vidimo tj. riječi što se vide na plakatima u gradu, mailovima što dolaze u naš inbox, blogovi i tekstovi na web stranicama, rekla je za HRT Marija Perinić.

Marija Perinić (Foto: Screenshot/HRT)

Teško je, kaže, kod domaćih ljudi objasniti zašto je upravo ona važna za njihov posao. Ovdje je to još svojevrsno zanimanje budućnosti.

– A ono što dosta ljudi ne zna da imate samo pet sekundi da osoba koja dolazi posjetiti stranicu, da ih se očara, obori s nogu jer, inače, ide dalje kod konkurencije, istaknula je Marija.

Inače, Marija se rodila u Zadru, u osmoj godini otišla u Australiju s roditeljima. Završila ondje školu i fakultet, radila u knjižnici. Drago joj je što je u Zadru zasnovala obitelj jer voli, kaže, našu spontanost.

Samozaposlila se i poručuje – od “copywritinga” može se sasvim pristojno živjeti.