NEMA ONEČIŠĆENJA: Ronioci uspjeli zakrpati rupu – havarirani brod se tegli za Trogir

Izvor: MMPI
Izvor: MMPI

U međunarodnim vodama, 16 nautičkih milja od otoka Jabuke rano jutros dogodila se havarija na turskom teretnom brodu uslijed prodora mora u prostor strojarnice.

Brod prevozi 3000 tona sinter magnezita, a ima i oko 70 tona goriva i maziva. Pokrenuta je spasilačka akcija, srećom nema ozlijeđenih, a dio posade je evakuiran u Split dok su na brodu ostali kapetan i 4 časnika.

Nije uočeno onečišćenje mora rekao je glasnogovornik Ministarstva Mora David Radas:

“Na brodu i dalje boravi zapovjednik broda s njegova 4 člana posade koji pokušavaju prevenirati, odnosno zaustaviti daljnje primanje mora u potpalublju i pokušati pripremiti brod za tegalj. Dolaskom Brodospasovih remorkera ćemo znati više situaciju je li brod sposoban za tegalj i kada.”Prvi su do havariranog broda stigli djelatnici splitske policije. Od Splita do pozicije na kojoj se nalazi stigli su za dva i pol sata.

Zapovjednik policijskog ophodnog broda Sv. Jure Mario Omelić:  “S ovih 5 članova posade smo pokušali sanirati prodor mora koji se desio u strojarnici. Došla je kapetanija oko 9 sati, nakon čega su nas poslali da skupimo 8 djelatnika i da ih prevezemo u Split, dok je kapetanija sa svojom posadom ostala sanirati prodor mora i ostala na pomoć posadi koja je ostala na brodu. ”

U međuvremenu situacija na brodu se stabilizirala. Kako je za Media servis rekao pomoćnik ministra i zapovjednik stožera službe traganja i spašavanja na moru, kapetan Siniša Orlić, stigli su ronioci koji su zakrpali rupu kroz koju je prodiralo more.

“Uspjeli smo pronaći rupu na boku broda. Ronioc je postavio nove limove, pričvrstio ih je tako da smo zaustavili prodor mora u brod. Nadam se da ne trebamo dalje strahovati za sudbinu broda i pet članova posade koji su ostali na brodu.”

Brod je u Europskoj uniji u posljednje dvije godine zaustavljan pet puta, kaže Orlić.

“Tu smo imali jednu zabranu isplovljenja iz luke Trst 2017. godine jer im je bio pokvaren pomoćni motor. Ostalo, prema inspekcijskim zapisnicima koji su nam dostupni, stanje je relativno ok.”

Naše službe su spremne za ovakve situacije, napominje Orlić i podsjeća na vježbu Adriatic koja se i nedavno održala u Jadranu, a kojem je osobno zapovijedao. Podsjetio je na tragediju još jednog turskog broda UND Adriyatik koji se 2008. godine zapalio kraj istarske obale.

“UND Adriyatik nam je bio dobra pouka i nakon UND Adriyatika promijenili smo sustav reagiranja na moru. Imamo li dovoljno opreme? Rekao bih – da. Po studiji ispitivanja onečišćenja koja se događaju u našim vodama, to su uglavnom onečišćenja manjeg obima. Tu smo dosta dobro opremljeni. Svaka veća luka ima brod čistač.”

Načelnik pomorske policije Split Joso Vujić izrazio je zadovoljstvo što su sve službe koje su sudjelovale u spašavanju spremne. Ne zna uzrok kvara na brodu, ali sumnja se u starost broda i zamor materijala. “Nema nikakve mogućnosti za prodor veće količine koje bi dovele do potonuća i tijekom noći se očekuje tegljenje i dolazak u luku Trogir.”

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!