NAJPOŽELJNIJI POSLODAVCI: Ovo je top 10 u hrvatskoj prerađivačkoj industriji
Najpoželjniji poslodavci u Hrvatskoj u prerađivačkoj industriji su Rimac Group, INA – Industrija nafte, Atlantic Grupa, Pliva Hrvatska te Coca – Cola HBC Hrvatska, pokazalo je istraživanje Poslodavac prvog izbora, objavio je u srijedu portal MojPosao.
Istraživanje o poslodavcima prvog izbora provela je Alma Career Croatia putem portala MojPosao na uzorku od više od 25.000 ispitanika tijekom 2023. godine. Istraživanje se provodi na godišnjoj razini 19. godinu za redom.
Na šestom mjestu među deset najpoželjnijih poslodavaca u prerađivačkoj industriji je Jadran-Galenski laboratorij, sedma je Podravka, osmi Končar, deveta Jamnica plus, a na desetom mjestu je Kraš.
Prema rezultatima istraživanja, nešto manje od polovine ispitanika, njih 48 posto, istaknulo je prilike za napredak u struci i mogućnost učenja kao ono čime ih privlače najpoželjniji poslodavci u prerađivačkoj industriji. Na drugom mjestu popisa našli su se dobri međuljudski odnosi i pozitivna atmosfera na radnom mjestu (42 posto), a na trećem dobar tretman zaposlenika od strane nadređenih osoba (41 posto). Od ostalih faktora, ističu se sigurnost radnog mjesta te dobra reputacija tvrtke.
Istraživanje je pokazalo i da gotovo polovina ispitanika, njih 49 posto, kojima je poslodavac prvog izbora tvrtka iz prerađivačke industrije često razmišlja o promjeni posla. To je nešto veći postotak zaposlenika nego što je slučaj s cjelokupnim uzorkom (47 posto). Svaki treći radnik (36 posto) ponekad razmišlja o promjeni poslodavca, dok 14 posto ljudi nikad ne razmišlja o davanju otkaza.
Kad je riječ o najvažnijim beneficijama koje očekuju od poslodavaca prvog izbora, ispitanici su najčešće naveli bonuse za izvanredna postignuća, kontinuirane edukacije, naknadu za putne troškove, fleksibilno radno vrijeme te plaćene zdravstvene usluge. Isplata bonusa za preporuku budućih zaposlenika te subvencioniranje troškova kulturnih, sportskih ili opuštajućih aktivnosti najmanje su važne beneficije, ističu sudionici istraživanja.
Istraživanje se, kako se navodi u priopćenju, temelji isključivo na percepciji ispitanika o samim tvrtkama i njihovom slobodnom izboru (u istraživanju nisu unaprijed ponuđeni nazivi tvrtki). Cilj istraživanja bio je saznati koji su, i zbog čega, poslodavci na hrvatskom tržištu rada najatraktivniji općoj javnosti te istaknuti one koji su najviše napredovali. Od ispitanika se tražilo da imenuju (redom) tri svoja poslodavca prvog izbora, bodovalo se tako da su poslodavci ‘prvog’ izbora dobili 3 boda, ‘drugog’ izbora 2 boda i ‘trećeg’ izbora 1 bod te se na temelju toga izračunavao ukupan poredak poslodavaca.