MRŠAVITE ZDRAVO: Zeleni čaj ili zelena kava – što odabrati?

Kada je u pitanju gubitak kilograma vaš dnevni ritual ispijanja kave ili čaja može biti od velike pomoći. Zeleni čaj i zelena kava su dobro poznata i vrlo popularna sredstva u svijetu mršavljenja.

Ako razmišljate o tome koje bi od ova dva prirodna sredstva za sagorijevanje masti bilo bolje i efikasnije odabrati, evo nekoliko informacija koje će vam pomoći da lakše donesete odluku.

Zeleni čaj

Zeleni čaj dobiva se od biljke Camellia sinensis i najviše se uzgaja u Kini i Japanu. Njegova ljekovitost je poznata stoljećima.

Zdravstvene koristi zelenog čaja su mnogobrojne, počevši od antioksidativnog učinka i očuvanja kardiovaskularnog zdravlja, pa sve do velikog potencijala u gubljenju neželjenih kilograma.

Biljka od koje se dobiva zeleni čaj sadrži kofein i katehin. To su dvije glavne komponente ovog napitka koje pomažu gubitku masnih naslaga, piše Alternativa za Vas.

Katehin pruža brojne antioksidativne dobrobiti za organizam, promovira gubitak težine tako što omogućava tijelu da koristi zalihe energije iz masti, dok kofein pojačava termogenezu, proces sagorijevanja masti. Istraživanja su pokazala da svakodnevna konzumacija zelenog čaja uzrokuje povećanu potrošnju kalorija.

Pasivno povećan broj sagorjelih kalorija i posljedično ubrzavanje metabolizma pri odmoru ili aktivnostima može dovesti do relativno vidljivih promjena na vašem tijelu.

Istraživanja na ispitanicima su pokazala da redovita konzumacija zelenog čaja tijekom razdoblja od 12 tjedana može pospješiti gubitak težine do čak 2,5 kg kod osoba koje reagiraju na njegove aktivne materije.

Kalorijska vrijednost zelenog čaja je izuzetno niska. Šalica čaja od 200 ml, ako nije zaslađen, sadrži samo 2 kalorije.

Ilustracija: Pixabay.com

Zelena kava

Zelena kava podrazumijeva svježa zelena zrnca kave, dakle ona koja nisu pečena. Glavnim sastojkom zelene kave, koji potpomaže mršavljenje, smatra se klorogenična kiselina (ovaj sastojak se gubi prženjem i pečenjem).

Neka djelovanja ove kiseline su dobro istražena, pa je tako poznato da klorogenična kiselina snižava tlak (međutim, taj se efekt u slučaju kave poništava unosom kofeina). Iako još nisu potpuno istražena sva djelovanja, neka istraživanja pokazuju da zelena kava ubrzava metabolizam i pomaže proces sagorijevanja masti.

Također, istraživanja pokazuju da aktivni sastojci u zelenoj kavi smanjuju apsorpciju ugljikohidrata u crijevima, te samim tim snižavaju nivo šećera u krvi. U jednom istraživanju iz 2012. godine, provedenom od strane proizvođača zelene kave, testna grupa je uspjela skinuti 7 kg tijekom 22 tjedna korištenja.

Ovi rezultati su potaknuli nezavisne izvore da i oni krenu s istraživanjima, koja su upravo u tijeku. Zelena kava se najčešće konzumira u obliku suplementa tj. dodatka prehrani i teško ju je nabaviti.

Dostupna je samo u bolje opremljenim trgovinama zdrave hrane ili web shopovima. Zbog male količine koja se unosi u vidu suplementa (dnevno 2x po pola grama), kalorijska vrijednost zelene kave je beznačajna (unosite samo oko 3 dodatne kalorije na dan).

Zaključak

Ako se pitate koje je od ova dva sredstva za mršavljenje bolje, za sada pobjedu odnosi zeleni čaj. Zeleni čaj sadrži puno veći udio kofeina od zelene kave, što značajno doprinosi efektu gubitka težine.

S obzirom na to da je do sada provedeno više istraživanja o zelenom čaju nego o zelenoj kavi, ova su saznanja trenutna i možda će se u budućnosti još mijenjati.

Ipak, prema trenutnim saznanjima bolje je ići s konzumacijom onoga što je već dokazano i ima siguran ishod u procesu vašeg mršavljenja. Dosta ljudi odlučuje eksperimentirati na samom sebi, pa tako prakticiraju 12 tjedana konzumirati zeleni čaj, a onda 12 tjedana konzumirati zelenu kavu.

Kako i koliko piti?

Efekti mršavljenja mogu se znatno umanjiti ako se napitak pije s dodatkom šećera ili mlijeka. Preporučuje se čisto pravljen čaj s vodom, bez dodatka ičega od navedenog, te konzumacija svakih 2-3 sata prije ili poslije obroka.

Dovoljno je na dan popiti oko 3 šalice čaja, tijekom 12 tjedana, a zatim smanjiti količinu čaja. Najsnažnije učinke zeleni čaj pruža osobama koje nisu tolerantne na kofein.

Dakle, ako ste već veliki ovisnik kofeina i pijete nekoliko šalica kave na dan, moguće je da će efekti zelenog čaja biti značajno umanjeni.

Moguće nuspojave

Oba sastojka su potpuno prirodna. Bilo koji da odaberete, zeleni čaj ili zelenu kavu, oboje sadrže kofein.

Povećan unos kofeina može prouzročiti ubrzan rad srca i poremetiti rad metabolizma.

Ako ne pretjerujete s njihovim unosom, tada ne bi trebalo biti problema.

Savjetujemo vam da prvo testirate vaše tijelo manjim dozama, a zatim možete postepeno povećavati unos, ako ne primjećujete navedene promjene. 

Zelena kava u pretjeranim količinama može imati i laksativni učinak.

Komentiraj