MODERNIJA PRUGA U CENTRU ZAGREBA: Ide i gradnja pruge do Zračne luke Franjo Tuđman

Potpisani su ugovori za posao modernizacije željezničke infrastrukture od Zapadnog do Glavnog kolodvora u Zagrebu vrijedan 200 milijuna kuna. Projekt je uglavnom financiran iz europskih fondova, a rok za realizaciju je 18 mjeseci.

Izvor: Media servis

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković: “Mislim da je 18 mjeseci rok koji je dostižan budući da su projekti koji su do sada rađeni, a to su Savski Marof – Zagreb, koji je također radila tvrtka Swietelsky koji se nastavlja na ovaj projekt do granice sa Slovenijom imat ćemo obnovljenu prugu gdje će se moći voziti 120 km/h. I naravno do kraja godine ćemo otvoriti tu dionicu i dionicu Zaprešić – Zabok. To su dva projekta ukupne vrijednosti oko 130 milijuna kuna.”

Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević je naglasio da je ovo jedan od najbitnijih željezničkih koridora u gradu Zagrebu jer je 30 godina bio glavni kolodvor u gradu.

“Ono što je najbitnije za građane je modernizacija infrastrukture koja će dozvoliti brzine ovakve od 120 km/h. Kao što znate željeznica je sastavni dio sustava javnog prijevoza grada Zagreba i za bolji javni prijevoz, za intergrirani javni prijevoz je upravo željeznica ključna. Tako ovo je nastavak nove suradnje između grada Zagreba i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.”

Posebno su se dotaknuli projekta spajanja Zračne luke Franjo Tuđman i centra Zagreba. “Jedna ideja je bio i tramvaj, a mi smatramo da to je potpuno neadekvatno”, rekao je Tomašević.

“Iz te perepektive imat ćemo na umu žejljezničku prugu Zagreb – Sisak, imat ćemo na umu koliko treba da se izgradi spoj s tom trasom da bi se došlo brzom željeznicom do centra grada, to nam se čini najraconionalnije rješenje. Postoji sada konsenzus na razini HŽ infrastrukture, Ministarstva prometa i grada Zagreba oko toga na koji način je potrebno povezati zračnu luku o tome sam razgovarao prošli tjedan sam s gradonačelnikom Velike Gorice pa postoji i tu konsenzus.”

“Mi smo planirali i po dinamici ove dokumentacije kroz dvije godine da bi se napravila kompletna dokumentacija i studijska i projektna dokumentacija. Tražili bismo europsko financiranje za taj projekt. To je nekakva dinamika. Ako HŽ infrastruktura ubaci u petu ili šestu brzinu, moglo bi to i prije. To je sad više do njih.”