“LOV” NA DOMAĆE TURISTE: Aktivna promocija kreće čim se stvore uvjeti

Danas je putem video poziva održana 64. sjednica Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice na kojoj su članovi vijeća razgovarali o dosadašnjem utjecaju pandemije koronavirusa na hrvatski i svjetski turizam, dosadašnjim mjerama Vlade RH namijenjenima turističkom sustavu, te mjerama koje se provode na različitim emitivnim tržištima, priopćili su iz Ministarstva turizma.

Priopćenje prenosimo u cijelosti: “Ministar turizma Gari Cappelli tom se prilikom osvrnuo na dosadašnje mjere Ministarstva turizma i Vlade RH te novi paket mjera koji je trenutno u saborskoj proceduri. „Dosadašnje mjere usmjerene su na održavanje likvidnosti turističkih subjekata i očuvanje radnih mjesta. Naš glavni cilj je održati turistički sustav stabilnim do trenutka kada se stvore preduvjeti za nastavak normalnog poslovanja kako bismo bili spremni što bolje se pozicionirati na tržištu po završetku ove trenutne situacije. Kroz samo neke od dosadašnjih mjera smo po osnovi turističke pristojbe i koncesijske naknade rasteretili sustav za oko 180 milijuna kuna.

Vlada RH za očuvanje svakog radnog mjesta osigurala je četiri tisuće kuna te je oslobodila 93 posto poduzeća poreznih obveza, dok je za ostatak mjera odgoda plaćanja i obročna otplatu do 24 mjeseca bez kamata. Uz već predstavljene kreditne linije namijenjene održavanju likvidnosti, Ministarstvo turizma subvencionira i dodatne putem HBOR-a za obrtna sredstva i povećanje likvidnosti uz subvencioniranu kamatu namijenjeno mikro, malim i srednjim poduzetnicima u turizmu i ugostiteljstvu u iznosu od 600 milijuna kuna, a koje će moći koristiti i turističke zajednice na tri godine beskamatno“, istaknuo je ministar turizma i predsjednik Hrvatske turističke zajednice Gari Cappelli, dodajući kako je u ovom trenutku najvažnije zdravlje građana Republike Hrvatske i gostiju koji se trenutno nalaze u Hrvatskoj te kako će Vlada RH kontinuirano provoditi različite mjere kako bi se minimalizirale gospodarske posljedice situacije s koronavirusom i kako bi se turistički sustav učinio pripravnim za razdoblje nakon epidemije.

„U svakodnevnoj smo komunikaciji sa svim svojim predstavništvima u svijetu te na dnevnoj bazi dobivamo izvješća o situaciji na emitivnim tržištima. Prisutnost i vidljivost na svjetskoj turističkoj karti primarno održavamo kroz aktivnosti na društvenim mrežama na kojima trenutno bilježimo iznad prosječan doseg objava, posebice na tržištu Italije i Amerike. Ljudi su u svojim domovima, a mi im pokušavamo na zanimljiv način s mnoštvom korisnih informacija prikazati i manje poznate priče iz hrvatskih destinacija. Brojimo 18 Facebook stranica, svaki sadržaj pomno se bira i prilagođava trenutnom stanju na svakom nama važnom tržištu te se nastojimo i dalje promovirati kao blisko i sigurno tržište te izazvati emocije fotografijama i umirujućim porukama.

Kinesko tržište počelo se polako stabilizirati i na njemu smo u zadnjih desetak dana proveli nekoliko on line aktivnosti s partnerima poput Ctripa, Mafengwoa, Tuniua te Tongchenga. Iako je i dalje neizvjesno u kojem će se trenutku početi realizirati turistički promet u zemlji, svaka kriza u jednom trenutku završava, a kad se stvore uvjeti okrenut ćemo se aktivnoj promociji prema domaćem tržištu, kao i prema dostupnim tržištima u okruženju“, izjavio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić, dodavši kako podupire mjere Vlade namijenjene turističkom sektoru. „Mjere su stigle u ključnom trenutku kako bi se očuvala radna mjesta i osigurala likvidnost. U ovom trenutku to je od presudne važnosti. Mjerama su obuhvaćeni svi dionici turističke industrije, hotelijeri, privatni iznajmljivači, kampisti, turističke agencije, ugostitelji, kao i sustav turističkih zajednica“, zaključio je Staničić.

Na sjednici se razgovaralo o situaciji u drugim zemljama, mjerama koje se poduzimaju te općenito stanju turističkih tvrtki u Europi i svijetu pri čemu se naglasila važnost kontinuirane komunikacije s brojnim partnerima kako bi se suradnja po završetku trenutne situacije mogla intenzivirati te čime bi se omogućio brži oporavak i stabilizacija turističkog tržišta.”