LISTE ČEKANJA: Ministar Beroš uvodi novu e-mail adresu za komunikacije s pacijentima
U procesu aktivnog upravljanja listama čekanja sljedeći korak je otvaranje centralne e-mail adrese liste@miz.hr namijenjene nehitnim pacijentima u ostvarivanju prvog termina na dijagnostički pregled koji ne smije prelaziti nacionalni prosjek čekanja.
S obzirom na složenost zdravstvenog sustava, ali i uočene dugogodišnje izazove u području lista čekanja s kojima se susreću i pacijenti i djelatnici zdravstvenog sustava, Ministarstvo zdravstva i Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje u testnom razdoblju kontaktiralo je do 9. siječnja 6.814 pacijenata koji su imali 17.873 narudžbe te ih podsjetili na zakazan termin. Nastavno na spomenute aktivnosti, otkazano je gotovo 8% odnosno 1.387 narudžbi od čega su 852 bile na MR postupke, dok je preko 3% zakazanih narudžbi sadržavalo nepotpune ili netočne kontakt podatke o pacijentu.
Priopćenje pročitajte u nastavku.
„Na temelju navedenih podataka, pokrenula se inicijativa aktiviranja centralne e-mail adrese liste@miz.hr koja će pružiti još jedan kanal komunikacije pacijentima, ali i ostalim dionicima zdravstvenog sustava s ciljem očuvanja silaznog trenda lista čekanja kao i dodatnog unaprjeđivanja procesa i otklanjanja eventualnih poteškoća dolaska do prvog termina za dijagnostički pregled“, izjavili su iz Ministarstva zdravstva najavljujući aktiviranje centralne e-mail adrese početkom sljedećeg tjedna u suradnji Ministarstva zdravstva i područnih ureda Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO).
Dugoročni cilj je pozicionirati novu centralnu e-mail adresu kao glavnu platformu koja će sadržavati sve informacije pacijenata i ostalih dionika u sustavu što će ujedno i omogućiti promptno rješavanje eventualnih ‘uskih grla‘ u procesima putem rukovoditelja područnih službi HZZO-a i bolnice na njihovom području.
„S obzirom da su rukovoditelji područnih službi dio Radnog tijela koje ima zadatak održati postignuti indikator vezan za liste čekanja te osigurati daljnje smanjivanje listi čekanja, jedni su od ključnih faktora u povezivanju pacijenata s potrebnom zdravstvenom ustanovom u osiguravanju termina unutar nacionalnog prosjeka čekanja na prvi termin dijagnostičkog pregleda“, objašnjavaju iz Ministarstva zdravstva ističući dodatnu vrijednost u ovom procesu – povratni izvještaj za svaki pojedini slučaj kako bi se u svakom trenutku imao potpuni pregled nad statusom svih eventualnih zaprimljenih poteškoća pacijenata.
„Ravnatelji bolnica i domova zdravlja, njihovi djelatnici kao i pacijenti jednako su važne karike u lancu realiziranja potrebnih dijagnostičkih pregleda unutar perioda nacionalnog prosjeka. Organizacija bolničkih radilišta, međusobna komunikacija unutar zdravstvenih ustanova kao i bolničke i primarne razine zdravstvenog sustava, ali i odgovornost pacijenata na dolazak na ugovoreni termin ili pravovremeno otkazivanje istog nužni su preduvjeti za očuvanje silaznog trenda lista čekanja. Da zajedno možemo postići navedeni cilj, pokazuju posljednje komunicirane brojke nacionalnog prosjeka na pojedine termine. Stoga se ovim putem zahvaljujem svim ravnateljima i djelatnicima zdravstvenog sustava koji su ostvarili dosadašnje smanjivanje listi čekanja na dijagnostičke preglede za nehitne pacijente, ali i prioritetne koji zahtijevaju žurni termin.
Upravo zahvaljujući onkološkim uputnicama, kao jednima od dodatnih reformskih mjera, širimo mrežu na nacionalnoj razini u sklopu koje već ostvarujemo dobre rezultate – u Pilot projektu KBC-a Rijeka manje od 4 dana, a u ostalim ustanovama manje od 7 dana do pregleda kod specijalista za pet onkoloških sijela – dojku, prostatu, pluća, probavni sustav i kožu. Svaki dosadašnji pomak postignut je zahvaljujući odgovornosti svih dionika u navedenim procesima te vjerujem da će se jednakom posvećenošću očuvati kontinuirani silazni trend lista čekanja te učiniti dodatni iskoraci prema našim pacijentima koji nam moraju biti u središtu djelovanja“, zaključio je ministar zdravstva izv. prof. dr. sc. Vili Beroš, dr. med.”