KRETANJE CIJENA: Ministarstvu puna usta hvale, ali kome uopće koristi aplikacija?!

Kao što je poznato, 17. veljače 2023. Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja pustilo je u rad aplikativno rješenje pod nazivom “Kretanje cijena” (https://kretanje-cijena.hr/).

Glavni cilj je bio da se građanima na jednom mjestu omogući uvid u kretanje cijena u trgovačkim lancima te usporedbu cijena u odnosu na 31. prosinac 2022. za ciljane kategorije proizvoda koji čine dio potrošačke košarice. Trenutno prisutni trgovci koji svakih 15 dana dostavljaju cijene za objavu na web stranici su Konzum, KTC i Tommy.

Priopćenje Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja prenosimo u cijelosti.

“Nakon posljednjeg unosa podataka s cijenama važećim od 15. ožujka 2023., vidljiv je velik broj cijena za proizvode iz potrošačke košarice koje se prate na stranici “Kretanje cijena”, njih čak 299, koje su snižene u odnosu na 31. prosinca 2022. Od 299 navedenih sniženih cijena, samo ih je 19 akcijskih, dok su sve ostale redovne cijene koje su snižene u odnosu na referentni datum 31. prosinca 2022.

Na web stranici se transparentno mogu na lak način isfiltrirati i sva poskupljenja pa tako posljednje ažurirano stanje na 15. ožujka 2023. u odnosu na 31. prosinca 2023. pokazuje kako su se u 3 navedena trgovačka lanca povećale ukupno 33 cijene od kojih se većina odnosi na sezonsko povrće za koje je standardno da cijena varira u odnosu na sezonsku dostupnost. Također, ukupno je 747 cijena ostalo nepromijenjeno u odnosu na 31. prosinca 2022.

Aplikativno rješenje „Kretanje cijena“ tako dokazano služi kao kontrolni i korektivni mehanizam koji štiti građane od neopravdanog podizanja maloprodajnih cijena, a svim poslovnim subjektima koji sudjeluju u projektu omogućuje da transparentno objave usporedive cijene s kraja prošle i iz 2023. godine.”

I što reći? Ministarstvo se naravno hvali i to nije ništa novo. Ali, zaboravlja se kako su dobili košaricu od Kauflanda, Lidla…

Ne spominju niti brojke, Naime od pokretanja web stranice do 3. ožujka 2023. zabilježeno je 36.440 jedinstvenih posjetitelja (ID korisnika) koji su ukupno pregledali stranicu više od 365.000 puta što znači da je u prosjeku svaki posjetitelj pregledao stranicu 10 puta.

Objavilo je to Ministarstvo, očito samozadovoljno, bolje rećeno da bi se nekakvom brojkom opravdala aplikacija. A nije teško zaključiti kako ona uglavnom ničem posebno ne služi.

“Cilj aplikacije je da građani transparentno vide kako se kreću cijene u trgovačkim lancima”, rekao je u najavi ministar Davor Filipović.

Već kada je spomenuo trgovačke lance, vidljivo je da mu mnogi nedostaju, jer na spisku ima samo tri. K tome, nadamo se da i sam ne vjeruje kako neka fantomska aplikacija može obuzdavati cijene na slobodnom tržištu. Tako će po svemu sudeći biti to još jedan promašaj.