KREĆE CJELODNEVNA NASTAVA: Provjerili smo kakvo je stanje u školama
Eksperimentalna reforma nazvana Cjelodnevna škola počinje u 64 osnovne škole od ponedjeljka, a trajat će naredne četiri godine. Neke od prijavljenih škola morale su investirati u inferstrukturu kako bi učenike na prvi dan nastave dočekali spremni.
Izvor: Media servis
Nakon cijelog ljeta priprema, ravnatelji osnovnih škola koje sudjeluju u programu za Media servis napominju: Ono nužno je spremno, sve će biti potpuno gotovo do kraja kalendarske godine.
Od ukupno prijavljenih 68 škola za projekt cjelodnevne nastave, odobreno je njih 64. Svakoj odabranoj školi financira se prilagodba i opremanje škole za izvođenje programa, a ukupan iznos ulaganja za sve škole iznosi 15 milijuna eura. Osnovnoj školi Kamešnica odobreno je oko 440 tisuća eura, rekao je za Media servis ravnatelj Miroslav Jukić.
“Dio smo uložili u opremanje i prilagodbu kuhinje i blagavaonice za podjelu obroka na početku nastave. Mi nećemo moći do okončanja javne nabave osposobiti kompletno našu kuhinju, već će nam vanjska biti dostava pripremljenih obroka. Bilo je nekih građevinskih prilagodba, nismo imali nikakav prostor blagavaonice, niti smo imali topli obrok u školi. Nismo imali ni produženi boravak i to je sada sve novo. U pripremi je i javna nabava didaktičkih sredstava, pomagala i razne opreme za učionice koja bi trebala biti gotova do kraja kalendarske godine”, napominje Jukić.
Slična je situacija i u ostalim školama gdje javna nabava prolongira proces opremanja. Ulaganja su bila potrebna i u radni kolektiv. Među traženijim bili su kuhari, pomoćni radnici u kuhinji i magistri kineziologije koji u eksperimentalnom programu provode nastavu tjelesne kulture u nižim razredima. Za jedan školski sat tjedno povećava se satnica hrvatskog jezika i matematike za sve učenike. Uvode se i novi predmeti. Društvo i zajednica, praktične vještine, informacijske i digitalne kompetencije te izborni predmet svijet i ja, namijenjen učenicima koji ne odaberu nastavu vjeronauka. Priroda i društvo postaje prirodoslovlje.
Ravnatelj Osnovne škole Novi Marof Anđelko Bošnjak za Media servis naglašava kako su povećali broj zaposlenika te u školsku godinu, po tom pitanju, ulaze spremni.
“Zaposlili smo tri učitelja tjelesne i zdrastvene kulture. Naši učitelji Hrvatskog jezika i matematike koji bi inače imali nepunu normu i jedan učitelj bi bio viška su povećanjem satnice u cjelodnevnoj nastavi dobili puno satnicu. Također smo uspjeli podijeliti dva prva razreda u tri druga u dogovoru s ministarstvom, tako da ni jedan učitelj nije viška.”
Zapošljavali su i u Osnovnoj školi Mladost iz Osijeka koji nemaju problema s pronalaženjem kvalitetne radne snage rekao je za Media servis ravnatelj škole Josip Jukić. Gledajući stav roditelja prema ovom eksperimentalnom programu može se reći da je na početku veliki dio roditelja bio je skeptičan i protiv. Sjetimo se prosvjeda roditelja u Novom Marofu. A i sada su aktualne tužbe roditelja iz osnovnih škola Novi Marof i Draganići. Njihov odvjetnik Luka Mlinarić je kao razloge protivljenja roditelja sudjelovanju u eksperimentalnom programu istaknuo nedostatak prostora, sportske dvorane i blagovaonice, te je rekao da učitelji nisu dovoljno osposobljeni i pripremljeni. No, Jukić kaže kako sve škole spremne ulaze u početak nove školske godine te kako se po njegovom mišljenju otpor roditelja smanjuje s protokom vremena. Sve je manje otvorenih pitanja pa je i razumijevanje veće, kaže Jukić.
“Mogu reći da je podijeljeno. Dio roditelja je skeptičan, dio roditelja smatra da je to slično produženom boravku. Naravno, mi smo ovdje da pokažemo da je to dobro za sve učenike. Da damo maksimalno našim učenicima na zadovoljstvo svih nas. Ja za sada moram priznati da nemam većih problema za koje mislim da nećemo uspjeti riješiti. Rekao sam već, to je živi proces koji će se u hodu mijenjati kada vidimo da smo napravili određene propuste. Vjerujem da nekakvih većih problema neće biti.”
Sudeći prema razgovorima s ravnateljima nema bojazni da će učenike eksperimentalnog programa u ponedjeljak dočekati spremne škole i nastavno osoblje. No, za sve je potrebno vrijeme pa ostaje za vidjeti hoće li se ispuniti cilj cjelodnevne nastave koje je predstavljen od strane ministarstva, a to je da će se smanjiti vrijeme sjedenja u školskim klupama i pružiti brojne mogućnosti drugačije organizacije gdje su učenici aktivni i provode vrijeme izvan učionica.