KAKO VARAJU NEKI TAKSISTI: Za vožnju od Autobusnog kolodvora do aerodroma platio 400 eura!

Novo vrijeme jeftinog prijevoza taksijem i konkurencija na tržištu donosi zadovoljstvo dijelu građana, s druge strane Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača javljaju se građani koji se koriste uslugama taksiprijevoza i doživljavaju šok prilikom plaćanja računa.

Predsjednica Hrvatske udruga za zaštitu potrošača (HUZP) Ana Knežević na početku gostovanja u rubrici “Svi smo mi potrošači” emisije Dobro jutro, Hrvatska upozorila je na velike nerazmjere u cijenama za iste ili slične relacije:

– Javio nam se gospodin koji je relaciju od Autobusnog kolodvora u Zagrebu do aerodroma platio 400 eura. Ostao je zgrožen, nije mogao doći sebi. Tu su novi prijevoznici i bitno je da potrošači znaju da ih ima jer računaju svi da su to gradski taksiji, a kad dobiju račune padnu u nesvijest, navodi Knežević.

Takve situacije dovode do različitih reakcija – i putnika i vozača:

– Bilo je gotovo i fizičkih obračuna. Jedna gospođa nam je javila da se s majkom vozila u bolnicu i platila 10 eura, a u povratku je vozač tražio 45 eura. Ona se pobunila, a vozač joj je rekao da može platiti 30 eura. Ona je imala samo 15 eura, i rekla je da je taj novac bacila na vozača i otišla. Žena je bila doista ljuta jer je nezamislivo da je tolika razlika za istu relaciju, kaže za HRT Knežević.

Tanja Popović Filipović iz Udruge za zaštitu potrošača Osijek ocjenjuje da je situacija u Osijeku gotovo identična kao u Zagrebu:

– U Osijeku imamo one “hvatače” koji na nekim lokacijama hvataju putnike, naplate jako puno, da bi odradili nekoliko vožnji dnevno i to je njima dovoljno, za razliku od vozača kod kojih znamo kolike su cijene. Stalno se vrti priča oko tržišnog natjecanja – ovo uopće nije tržišno natjecanje, nego klasična prevara potrošača, posebice kad se ne upozori potrošača ili mu se kaže drugi iznos pri ulasku u taksi, a drugi na izlasku. Najčešće se to događa osobama starije životne dobi, ali i strancima i turistima, upozorava Popović FIlipović. Zbog takvih pojava HUZP se obratio Ministarstvu prometa i Gradskom uredu za promet:

– Situacija je doista neizdrživa, pogotovo za stariju populaciju koja ne koristi aplikacije. Dobili smo odgovor da je to tržišno natjecanje, da oni svi imaju licenciju i da potrošači jedino moraju provjeriti kolika je cijena pri ulasku u taksi, ali čuli smo da se dogodi da je na početku jedna, a na kraju druga cijena. Moraju izdati račun i imati istaknuti cjenik u automobilu, a potrošači trebaju znati i da ne moraju uzeti prvi taksi koji stoji u redu, upozorava Knežević.

Dodaje da kod korištenja aplikacija uglavnom nema problema.Tanja Popović Filipović napominje da bi se u rješavanje problema s visinom cijena taksi prijevoza trebala uključiti i država:

– Ako čovjek kaže da je od Zagreba do Velike Gorice platio 400 eura, to više nije tržišno natjecanje, tu govorimo o prevarama potrošača, upozorava naša sugovornica.

U svakom slučaju, najvažnije je unaprijed utvrditi cijenu vožnje, a u slučajevima kada se je cijena viša od najavljene, a posebice kod odbijanja izdavanja računa, Ana Knežević preporučuje da se vozilo fotografira i vozač prijavi Državnom inspektoratu.