JOKIĆ ZATRAŽIO RAZRJEŠENJE: Politički pritisak je u igri, cenzura i potraga za podobnima

boris jokić

Boris Jokić, voditelj stručne radne skupine za provedbu cjelovite kurikularne reforme zatražio je od ministra Predraga Šustara razrješenje stručne skupine, zbog nezadovoljstva odlukom Odbora o proširenju radne skupine i preslagivanjem kadrova unutar skupine.

Boris Jokić je kazao da nemaju dojam da postoji podrška i povjerenje da i dalje vode ovaj proces.

“Uvijek smo bili spremni i htjeli proširiti ovu skupinu, no ne možemo pristati na političke utjecaje – s lijeva, desna ili centra. Struka mora uvijek biti ispred politike. Ljudi moraju uvijek biti ispred dokumenata. Slijedom toga zahtjevamo razrješenje s mjesta voditelja i članova stručne radne skupine od strane ministra Šustara, i molimo ga da to prihvati. Nadamo se da će ovo društvo nastaviti proces i spremni smo pomoći.”

Jokić je rekao da želi zahvaliti svim članovima radnih skupina, suradnicima, ravnateljima i kolegama, te svima koji su pomogli u radu. Na dokumentima je radilo nekoliko stotina ljudi – od stručnjaka i profesora, do škola, agencija i lektora, HUP-u, sindikatima i vjerskim zajednicama na aktivnom sudjelovanju u kurikularnoj reformi. Zahvalio se i predsjednici te bivšim ministrima Vokić, Mornaru…

“Naša vizija obrazovanja je bila – sustav odgoja i obrazovana treba podržati mlade osobe da razviju svoje potencijale, da su nakon 12 ili 18 godina spremni za rad i cjeloživotno učenje. U pozadini vizije nalaze se vrijednosti – znanje nasuprot neznanju, odgovornost, identitet da osoba zna da je iz Hrvatske, ali da je i dio Euope i svijeta, da su mlade osobe solidarne, da poštuju sebe i druge, te konačno – poduzetnost kao prepoznavanje prilika i preuzimanje razumnog rizika.”

“Politički pritisak je jednostavan, Saborski odbor je donio odluku da se proširi radna skupina, što ne bi bilo problematično, no ono što je upisano o tome da bi oni radili jest.

Tamo piše što bi ta skupina trebala prihvatiti, a što ne, što govori o cenzuri i vraća nas u doba u kojem su podobni donosili odluke, rekao je Jokić.

Rekao je da ni dijelu akademske zajednice ne odgovaraju promjene koje donosi kurikulum.

“Građani i učitelji su prvi put imali mogućnost osmisliti promjene, no to je najveća vrijednost ove reforme. Ovo treba biti demokratična zemlja, i činjenica da je netko iz akademske zajednice ne znači da je njegova ekspertiza veća od nekoga tko 30 godina radi s učenicima.”