IZ STRUČNOG KUTA: Premium proizvodi su prekomjerno poskupjeli, a ljudi ih i dalje kupuju

Bivši predsjednik uprave Konzuma i konzultant Drago Munjiza bio je gost N1 televizije gdje je govorio  o cijenama hrane i učincima Vladinih mjera.

“Cijene hrane rastu svugdje u svijetu. Puno je razloga za to. Mi pratimo taj trend, s time da imamo pojačan trend i kod nas cijene svega malo više rastu. Dijelom je to i zbog porasta plaća i mirovina na relativno nisku bazu.

One možda nisu dovoljne, ali je činjenica da su u nominalnom iznosu zaista porasle. Pretpostavljam da se ljudi onda odlučuju na potrošnju, a dok god ona raste, trgovci nemaju razloga spuštati cijene”, kazao je za N1 Munjiza.

“To je psihološki problem inflacije”, kaže te pojašnjava: “Ljudi kupuju i dalje najskuplji proizvod, ne kupuju B, C ili robnu marku. U kategoriji osobne njege i kozmetike, padaju količine srednje vrste proizvoda, a premium proizvodi, koji su najviše poskupjeli, imaju najveći količinski i financijski rast. Oni su prekomjerno poskupjeli, a ljudi to i dalje kupuju.”

Jesu li Vladine mjere dale rezultate?

“Nisam za takve mjere. Ponuda i potražnja bolje rješavaju takve situacije”, smatra Munjiza, ali mjere, kaže, prihvaća.

“100 proizvoda je više nego prosječna košarica. Bolje je koncentrirati se na manji broj artikala, da se češće izmjenjuju, ali da budu pravi artikli i da se ozbiljno popriča ne samo s trgovcima, nego i s proizvođačima”, dodao je.

“Ponuda i potražnja presuđuju. U kapitalizmu su oni najjače oružje”, zaključio je.

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!