IZ STRUČNOG KUTA: Novi terminal Luke Rijeka znači 10.000 kamiona na cesti svaki dan

Na konferenciji o lancu opskrbe SCM Forum 2024. istaknuta je hitna potreba za ulaganjima u prometno-logističku infrastrukturu.

Izgradnja novog terminala u Luci Rijeka mogla bi rezultirati s 10 tisuća kamiona dnevno, odnosno milijun kamiona godišnje, što bi značajno opteretilo cestovni promet.

Petar Šimić, direktor tvrtke Primacošped i predsjednik Udruženja otpremništva i logistike HGK, na konferenciji je, kako piše Poslovni, istaknuo da veliki europski igrači prepoznaju potencijal luka sjevernog Jadrana. Nakon izgradnje novog terminala, Luka Rijeka bi mogla povećati svoj kapacitet s trenutnih 350 tisuća kontejnera na milijun kontejnera godišnje. Šimić vidi ovo kao fantastičnu priliku za Hrvatsku jer se traže alternativni putevi za europski lanac opskrbe.

Profesor Tomislav Rožić s Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu upozorio je na opterećenje koje bi milijun kontejnera u Luci Rijeka moglo stvoriti na cestovnom prometu. Predložio je željeznicu kao rješenje i naglasio da Hrvatska mora iskoristiti ove potencijale kroz hitnu izgradnju željezničke infrastrukture.

Na konferenciji se raspravljalo i o nedostatku skladišnih kapaciteta u Hrvatskoj, ali su istaknute velike investicije koje bi mogle udvostručiti trenutni kapacitet od 1,3 milijuna četvornih metara u idućoj godini. Nuccia Basanić iz kompanije Colliers naglasila je važnost strateškog povezivanja različitih logističkih operatera na projektima poput Meridian 16 Business Park u Velikoj Gorici.

Igor Žula, predsjednik Slovenskog logističkog udruženja, istaknuo je potencijal luka sjevernog Jadrana da postanu važan opskrbni koridor za Europu, unatoč tome što su njihovi kapaciteti još uvijek mali u usporedbi s lukama na Sjevernom moru.

SCM Forum 2024. je prva konferencija posvećena lancu opskrbe, a organizirala ju je SCM Hrvatska, specijalizirana medijska platforma za praćenje događanja u području lanca opskrbe.