IZ STRUČNOG KUTA: Mogu li i koliko klimatske promjene uzdrmati hrvatski turizam
U Opatiji završavaju “Dani hrvatskog turizma”, dvodnevna manifestacija na kojoj su zanimljivi predavači podijeljeni u nekoliko panela govorili o izazovima s kojima se susreću svi koji planiraju svoje turističke ponude. Jedan od pojmova koji se najviše spominjao je – prilagodba.
Hrvatska je atraktivna turistička destinacija i ima odličnu poziciju na turističkom tržištu, no odlični ovosezonski rezultati ne daju prostor za opuštanje, svjesni su toga svi sudionici dvodnevne opatijske manifestacije.
– Mi moramo zadržati imidž destinacija koje nude vrijednost za novac. Cijena turističkog proizvoda sljedeće godine bit će možda i najvažniji čimbenik pri odabiru. Hrvatska mora pametno formirati cjenovnu politiku usluga, moramo ostati konkurentni i davati odgovarajuću vrijednost za novac, kaže kako javlja HRT, Kristijan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice.
Ozbiljan su izazov i klimatske promjene. Nužno će u sljedećem razdoblju biti prilagoditi im turističke proizvode.
Ozbiljan izazov su klimatske promjene
– U razdoblju od 11 do 17 više nije poželjno boraviti na otvorenom. U skladu s time, bilo bi poželjno razvijati proizvode koji se događaju na zatvorenom. Uz posjet muzejima i kreativne radionice. U restoranima ne samo jelo, nego i priprema jela. Znači da što više zadržimo pažnju gosta u zatvorenom, govori dr. sc. Izidora Marković Vukadin, viša znanstvena suradnica na Institutu za turizam.
Iako se ne čini da je prilagodba klimatskim promjenama među ključnim zadacima za pripremu nove sezone, o strategiji se mora razmišljati, jer one će sve više utjecati na odabir destinacije.
– To je ozbiljan problem za koji se ne možemo praviti da ne postoji. Ono što trebamo je razgovarati kako tome izaći ususret, kako se pripremiti za vremenske nepogode koje dolaze u ljetnim mjesecima i kako se prilagoditi tome da glavni turistički dio sezone prođe u najboljem redu, odnosno da promet prebacimo na jesen i proljeće, na cjelogodišnji turizam, rekao je Tonči Glavna, ministar turizma i sporta.
Pritisak u ljetnim mjesecima će slabjeti
Prema predviđanjima, pritisak u ljetnim mjesecima će slabjeti, što nije loše za prenapregnutu komunalnu infrastrukturu u mnogim mjestima na obali i opterećene javne usluge poput zdravstvenih.
Dani hrvatskog turizma završavaju velikom svečanosti na kojoj će biti uručene brojne nagrade, a bit će proglašen i ovogodišnji grad – šampion. No pogledi su već uprti u iduću sezonu.
– Možemo reći da je bila jedna izazovna godina, no iznimno smo zadovoljni rezultatima jer nam predsezona i posezona bilježe dobre brojke. U predsezoni imali smo gotovo 20 posto više noćenja nego prošle godine.
To je jedan trend koji na Kvarneru imamo posljednjih 10 godina, rekla je Irena Peršić Živadinov, direktorica TZ-a Kvarnera.
Veseli da smo dobili titulu europske regije gastronomije, što je jak motiv dolaska na destinaciju tijekom cijele godine.
– Treba upravljati destinacijom i onda nema problema, poručila je direktorica TZ-a Kvarnera.
Ističe da je bitno da se povećanje cijena prati kvalitetom. – U predsezoni na Kvarneru 60 posto noćenja ostvaruje se u 4 i 5 zvjezdica. Gosti traže kvalitetu, spremni su je platiti, ali treba im pružiti adekvatnu uslugu, zaključila je Peršić Živadinov.