IVAN JURIĆ-KAČUNIĆ: ‘‘mojRADIO je pokrenuo ekspanziju digitalnog radija u Hrvatskoj‘‘

Uoči Svjetskog dana radija i 4. Hrvatskog radijskog foruma, kojem će u fokusu biti razvoj digitalnog radija u Hrvatskoj, vodeći radijski strateg u Hrvatskoj Ivan Jurić-Kaćunić u intervjuu Media servisu je otkrio kako je došao na ideju pokrenuti prvi cjeloviti digitalni radio u našoj zemlji i zašto se odlučio investirati u taj projekt, za kojeg tvrdi da je pokrenuo ekspanziju digitalnog radija u Hrvatskoj.

Digitalni radio je radio budućnosti, a upravo će razvoj digitalnog radija biti tema 4. Hrvatskog radijskog foruma koji će se održati na Svjetski dan radija, otkrio nam je osnivač i član HRF-a Ivan Jurić-Kaćunić.

”Važno je naglasiti da Hrvatska, nažalost, nema strategiju za ovo medijsko područje i da je krajnje vrijeme da država usvoji strateški dokument za razvoj digitalnog radija. Zbog toga sam predložio, a organizacija Hrvatskog radijskog foruma je prihvatila, da ove godine, u svjetlu tradicionalnog obilježavanja Svjetskog dana radija, u nazočnosti svih ključnih aktera, razgovaramo na tu esencijalnu radijsku temu i pokrenemo nužne društvene promjene u tom pravcu”, rekao je Jurić-Kaćunić.

Vjeruje da će Vlada, unatoč svim izazovima uzrokovanima COVID-19 pandemijom, imati vremena za ovu temu. Naglasio je da je hrvatsko tržište ujedno i europsko tržište, a da je ujedinjena Europa opredijeljena prema strateškim tehnologijama. ”Pred nama je skoro i postcovid razdoblje i predstoji nam žuljevit rad na oporavku gospodarstva”, tvrdi Jurić-Kaćunić.

”Kreativne industrije, a posebno mediji, bit će značajni akteri kako u oporavku, tako i u daljnjem nacionalnom razvoju i napretku. Stoga, država nema alternative nego stvoriti sve pretpostavke da se društveni i gospodarski oporavak bezuvjetno ostvari. I treće, napredne tehnologije su već u “našem dvorištu”: DAB+ platforma je korak do komercijalne faze, 5G mreža već sada u Hrvatskoj daje mogućnost novih digitalnih usluga, a primjerice Hybrid radio za naše nove generacije slušatelja odavno nije novost”, naglasio je.

Najbolji pokazatelj kako osobno gleda na budućnost digitalnog radija jest činjenica da je svoje prve i povijesne doprinose razvoju digitalnog radija u Hrvatskoj već realizirao kroz mojRADIO koji je pokrenut prije točno mjesec dana. ”Nećemo stati s davanjem ključnih razvojnih i tendencijskih impulsa, jer je naša vrijednost u valorizaciji vizije i uspjeha budućih poslovnih poduhvata”, izjavio je i objasnio što je točno mojRADIO.

”mojRADIO je first class digitalni radijski program. Riječ je o radiju čiji je sadržaj specijaliziran, glazbeni, i to isključivo zabavni sadržaj, pretežno domaće produkcije i autorstva. Distribuira se putem interneta, što prije svega znači mogućnost slušanja putem aplikacije i internet streama, te putem kabelskih operatera i DAB+ platforme”, istaknuo je.

Nastao je u ‘laboratoriju’ AMM GLOBAL INSTITUTA. Dario Antunović je direktor, a Katijan Knok kreativni konzultant AMM GLOBAL INSTITUTA i glavni savjetnik na projektu. Jurić-Kaćunić nam je objasnio i da je ideju za pokretanje prvog digitalnog radija dobio, između ostalog, kada je OiV počeo s eksperimentalnom distribucijom radijskih programa putem DAB+ platforme. Otkrio je i zašto se odlučio investirati u taj projekt.

“Prošla godina je ključna godina za digitalni radio u Hrvatskoj, a to su: stupanje na snagu odredbi europskog zakonika temeljem kojeg je autoindustrija obvezna u novoproizvedena vozila, kao sastavi dio tzv. standardne opreme, ugrađivati DAB+ prijemnike i početak komercijalnog rada 5G mreže u Hrvatskoj. To su ujedno povodi zašto sam strateški odlučio baš u 2020. godini investirati u projekt mojRADIO i otvoreno kažem da njegovo pokretanje kolidira s navedenim događajima”, izjavio je Jurić-Kaćunić.

Iako nije želio govoriti o poslovnim politikama konkurenata, tvrdi da razumije napore konkurencije koja je svim silama pokušala usporiti projekt prvog digitalnog radija u zemlji. Budući da postoje stotine drugih radija koji se emitiraju putem interneta, upitali smo ga da nam objasni koja je razlika između njih i digitalnog radija.

”mojRADIO se od konkurencije razlikuje po mnogo čemu. Prvo, po jasnoj poslovnoj strategiji, a koja strategija je utemeljena isključivo na perspektivama nacionalnog digitalnog gospodarstva, odnosno digitalnog gospodarstva Europske unije. Drugo, po matrici poslovanja, koja je pak ukorijenjena u kreativnim industrijama i njihovim neupitnim utjecajima za puni oporavak i snažan razvoj hrvatskog gospodarstva. Dakle, od ideje preko početka rada do budućeg razvoja – mojRADIO je de facto projekt prvog cjelovitog digitalnog radija u Hrvatskoj”, objašnjava.

Na pitanje hoće li to ključni akteri na medijskom tržištu, slušatelji, prepoznati, Jurić-Kaćunić odgovara da već jesu prepoznali.

”Broj slušatelja digitalnog radija mojRADIO kontinuirano raste, što je posebno i svakodnevno vidljivo kroz broj downloada aplikacije i interaktivne kontakte, a s druge strane imamo veći broj ostvarenih suradnji s ključnim dionicima zabavne glazbe”.

Ovaj projekt prepoznale su i ključne institucije od Vijeća za elektroničke medije do OiV-a.

‘Iskoristio bih ovaj trenutak da zahvalim svim navedenima što su omogućili da upravo projekt mojRADIO u bitnome označi suvremenu radijsku industriju u Hrvatskoj”, rekao je Jurić-Kaćunić.

Dodatno je objasnio što to znači ‘u bitnome označi suvremenu radijsku industriju’. Znači li to da mojRADIO predstavlja svojevrsnu prekretnicu na domaćoj radijskoj sceni?

”Svakako. Ponavljam, mojRADIO je prvi cjeloviti digitalni radio koji je neosporno pokrenuo ekspanziju digitalnog radija u Hrvatskoj. To je radio budućnosti. To je radio koji postavlja nove standarde. Dakle, ovim iskorakom udareni su temelji novih tendencija u interesu javnosti, odnosno želim naglasiti da je mojRADIO utemeljen na inovativnosti, kreativnosti, tehnološkom napretku i omogućavanju prilika koje digitalizacija pruža korisnicima”, odgovorio je.

​Najavio je i skoro pokretanje još nekih first class digitalnih radija, ali bez detalja. Tek je poručio – znat ćete sve na vrijeme.