IVAN JURIĆ-KAČUNIĆ: Kreativna industrija naša je šansa za oporavak

Ostavili smo, mnogi bi rekli napokon, 2020. iza sebe. Predsjednik Uprave Amm Global Instituta i radijski strateg Ivan Jurić-Kaćunić pamtit će je kao zahtjevnu, ali i kao godinu u kojoj je pokazana sva snaga domaće radijske industrije. Izazovima, nažalost, ni blizu nije kraj.

Izvor: Media servis

Kad se sve zbroji, brojnim teškoćama unatoč, radijski lideri ipak imaju razloga za zadovoljstvo. Domaća radijska industrija u prošloj je godini, zahvaljujući jedinstvenim programskim i tehničkim rješenjima, možda i više nego ikada prije, dokazala svoju fleksibilnost, otpornost, inovativnost, originalnost, vrline koje je čine neizostavnim i progresivnim dijelom kreativne industrije. Upravo kad je bilo najteže, kad se činilo da sve usporava ili staje, radiji su ubacili u višu brzinu.

‘Reagirajući promptno i adekvatno, u potpunosti su ispunili sve svoje uloge u društvu i državi, opravdali veliko povjerenje građana’, zadovoljno će Jurić-Kaćunić, ali fokus mu je sada na onome što dolazi. Upozorava kako su pred radijskim, ali i općenito medijskim čelnicima još mnogi izazovi.

‘Od ove COVID situacije, još će gora biti post-COVID situacija, što se tiče smanjenja prihoda. To je ono što nas očekuje kao gospodarstvenike i kao ljude koji dijele sudbinu svojih zaposlenika, novinara, producenata, svih iz naše branše.’

Pritom podsjeća da je medijska industrija dio kreativne, one koju je svijet prepoznao kao važan pokretač razvoja.

‘To naglašavam jer bez medija nema kreativne industrije, neće moći kreativnost doći do izražaja i nećemo moći postići komercijalne efekte od te kreativne industrije.’

Stoga upozorava da je iznimno bitno osigurati pretpostavke oporavka. ‘Konstantno pratimo razvoje situacije, posebno u Europskoj uniji. Oni su već krajem prošle godine imali neke definirane uvjete do kraja ili sredine ove godine, primjerice, smanjenje naknade za transmisiju ili liberalizaciju programskih obveza. Iako smo i mi dio te Unije, još ne držimo korak s njima.’

U predstojećem razdoblju očekuje podršku hrvatske nacionalne razvojne banke – HBOR-a, a tu je temu otvorio prije nešto manje od mjesec dana na CROATIA MEDIA CONGRESSU koji je AGI i organizirao.

Tada je Jurić-Kaćunić ukazao na nevjerojatnu situaciju da mediji ne mogu participirati u programima HBOR-a, čime su svrstani u istu kategoriju s kockarima i trgovcima oružjem. Svim problemima unatoč, za njega je čaša i dalje polupuna. Vjeruje u snagu domaće radijske industrije i njezinu sposobnost da odgovori na sve nove izazove. Siguran je da će zahvaljujući kreativnim vještinama koje sustavno njeguju pronaći rješenja kako bi savladali sve zadatke koje budućnost stavi pred njih.

‘Kreativna industrija naša je šansa za oporavak’, zaključuje na kraju predsjednik Uprave AGI-ja.