IVAN JURIĆ KAĆUNIĆ: Digitalni radio je investicija

„Ulaganje u digitalni radio ujedno je ulaganje u razvoj kreativne industrije jedne zemlje. Ono samo po sebi objedinjuje gospodarsku, kulturnu i etičku dimenziju, a što zapravo predstavlja imperativ u svim naprednim društvima“, poruka je Ivana Jurića-Kaćunića, vodećeg radijskog stratega i osnivača AMM GLOBAL INSTITUTA, prvog privatnog instituta kreativne industrije u Republici Hrvatskoj, povodom Svjetskog dana radija koji je nedavno obilježen.

Izvor: Media servis

Jurić-Kaćunić smatra da investiranje u kreativne industrije, bilo kroz neku klasičnu art formu, bilo kroz unapređenje radijske ponude, ima značajnu budućnost, poglavito jer se radi o poslovnim modelima koji su sastavljeni od isprepletenih komponenti biznisa i humanih motiva.

„Radio je uvijek kreirao svoje mjesto u povijesti“, kaže Ivan Jurić-Kaćunić te dodaje da se u „razvijenim europskim zemljama značajno investira u suvremenu, digitalnu radijsku industriju“.

Komercijalni radiji obilježili su Svjetski dan radija održavanjem 4. Hrvatskog radijskog foruma na temu digitalnog radija u Hrvatskoj. Kao sudionik foruma Jurić-Kaćunić je rekao da u Hrvatskoj ne postoji strateški dokument koji bi u cijelosti definirao proces migracije s analognog na digitalnu distribuciju radijskog signala, kao što je to primjer u drugim zemljama zajedničkog europskog tržišta.

„U Hrvatskoj je na djelu puzajuća digitalizacija koju prate brojni paradoksi“, kaže Jurić-Kaćunić i naglašava da su komercijalni radiji u Hrvatskoj skloni da se digitalizacija radija u Hrvatskoj realizira prvenstveno putem DAB+ platforme.

„Paradoks je da se kreće u komercijalnu fazu DAB+ distribucije na dan kojim se obilježava nastanak javnog radija, a taj isti javni radio nije podržao prvu eksperimentalnu fazu DAB+ u Hrvatskoj 2017. godine. Nemamo mi ništa protiv javnog radija, dapače riječ je o bitnom sudioniku domaće medijske industrije. No, za uspjeh DAB+ platforme neizostavna je uloga komercijalnog radija.“
Na forumu se mogla čuti i poruka predsjednika Udruženja europskih radija Stefana Möllera koji je istaknuo da je u suvremenoj radijskoj industriji sadržaj King, a distribucija King Kong. Podržavajući tu Möllerovu poruku, Jurić-Kaćunić je rekao da smo svi odgovorni učiniti maksimalne napore da ni Kinga, niti King Konga u Hrvatskoj ne ugrozi nekakva Godzilla, i to baš kao rezultat puzajuće digitalizacije te napomenuo „ruka komercijalnih radija je ispružena. U ime te „ruke“ pozivam sve ovdje okupljene, sve nadležne na tijesnu suradnju u izradi strateškog dokumenta o digitalnom radiju u Republici Hrvatskoj. To je jedini put koji jamči potpuni uspjeh. Startajmo već danas i pokažimo da na tom polju možemo bit bolji od naših sugrađana u Europskoj uniji.“

U izjavi za medije, a nakon sudjelovanja na 4. Hrvatskom radijskom forumu, Jurić-Kaćunić je rekao da u Hrvatskoj treba stvoriti svijest o tome koliko kvalitetne komercijalne radije imamo i da su kreatori tih originalnih kvaliteta upravo naši ljudi koji svojim radom i profesionalnim dostignućima stvaraju na međunarodnom tržištu potpuno novu sliku o Hrvatskoj.

„Ta slika je ona iskonska, prava, kreativna i suvremena slika o ostvarenim uspjesima i kreativnim potencijalima s kojima Hrvatska može konkurirati svugdje u svijetu“, kazao je Jurić-Kaćunić te dodao da „zemlja koja ulaže u svoje kreativne industrije stvara auru naprednog, razvijenog i modernog društva koja onda privlači investitore“. Istaknuo je da njegova ideja o strateškom dokumentu o ulozi digitalnog radija u Hrvatskoj, što je de facto šire od revitalizacije uloge DAB+ platforme, podrazumijeva ostvarivanje europskih uvjeta za hrvatske radijske aktere, čime bi se dinamizirala ukupna medijska scena i otvorile nove zone stvaranja i investicijskog ulaganja.

„Ne govorim o popularizaciji jednog medijskog sektora na štetu drugog ili hibridnom hajpu na tržištu, već o stvaranju pretpostavki za daljnje investicije i razvoj svih gospodarskih aktivnosti utemeljenih na potencijalima kreativnih industrija. Digitalni radio je investicija, i to investicija u duhu vremena i u budućnost“, zaključuje Jurić-Kaćunić.

Četvrti Hrvatski radijski forum održan je na Svjetski dan radija u Smaragdnoj dvorani zagrebačkog hotela Esplanade, pod visokim pokroviteljstvom predsjednika Hrvatskoga sabora Gordana Jandrokovića, a u organizaciji udruge Hrvatski radijski forum, te uz partnerstvo Vijeća za elektroničke medije i medijskog partnera Media Servis Globala. U radu foruma sudjelovali su predsjednica udruge Silvija Londero Šimleša, predstavnici Ministarstva kulture i medija na čelu s ministricom Ninom Obuljen Koržinek, članovi Vijeća za elektroničke medije, ravnatelj HAKOM-a Miran Gosta i direktor Odašiljača i veza Mate Botica, kao i menadžeri najutjecajnijih komercijalnih radijskih postaja Katijan Knok (narodni), Hrvoje Barišić (Antena Zagreb), Hrvoje Turić (Radio Dalmacija), Dario Antunović (mojRADIO), Drago Gradečak (Radio Kaj), te član izvršnog odbora Udrženja europskih radija Luka Đurić, direktor agencije amm. Hrvoje Vukušić te predsjednik uprave AMM GLOBAL INSTITUTA Ivan Jurić-Kaćunić.

Komentiraj