INTERVJU: KREŠIMIR MACAN – Zagrebačka vlast je komunikacijski najlošija

Uoči superizborne 2024. godine kada nam predstoje europski, parlamentarni i na kraju predsjednički izbori, u Intervjuu Media servisa razgovarali smo s komunikacijskim savjetnikom specijaliziranim za krizno komuniciranje Krešimirom Macanom o tome kako trenutno izgledaju neslužbene kampanje i omjeri snaga. Osvrnuli smo se i na izmjene izbornih jedinica, poreznu reformu i čelnike najvećih hrvatskih gradova, a jedna od tema su nam bili i podcasti – rastućom mrežom u Hrvatskoj u koju je upao i sam Macan.

Razgovarala: Andrea Marić.

Iako još ne znamo datume kad će koji izbori biti, političke stranke pojačavaju svoje aktivnosti i već krenu u borbu za svaki glas.

“Morali su već krenuti. Nitko ne zna kad su izbori, a ako su na proljeće, morali su krenuti. Znači godinu dana prije vam je nekakav minimum da uigrate ekipu, a realno će sve krenuti od 1. rujna, poslije godišnjih, ali već sad su se morali formirati timovi, moralo se raditi i vidimo da su neki krenuli s kampanjama”.

Dok SDP i Možemo zajednički nastupaju oko nekih tema, Macan ističe da je sad idealno vrijeme da vladajući dijele povišice jer je blagajna zbog inflacije puna, ali da nitko ne može predvidjeti što će se dogoditi u budućnosti, a pogotovo zbog vanjskih utjecaja koji mijenjaju pravila igre. Dok smatra da nije moguće organizirati da se europski i parlamentarni izbori preklope, oko datuma će, siguran je, biti taktiziranja.

”Imamo fiksni datum jedino za početak lipnja za europarlamentarne izbore, a sad je pitanje neke taktike hoće li biti prije parlamentarni pa da uđeš kao neki pobjednik na EU izbore. Svaki izbori uzmu mjeru pa onda je malo taktički i oni moraju procijeniti gdje će bolje proći pa da bi onda na druge izbore došli kao favoriti”.

Ističe da postoji razlog zašto je rejting HDZ-a stabilan, iako kreću u borbu za treći mandat, dok najveće oprobene stranke kaskaju. No to nije garancija u prevrtljivom vremenu, naglašava Macan.

“Ne možemo očekivati da će se ponoviti prošli scenarij da će HDZ opet biti na žilet i da će s dva mandata formirati Vladu. Očekujem da će ipak trebati partnera. Dok SDP i Možemo dosta zaostaju.”

– Je li moguće da preokrenu situaciju?

”Uvijek je sve moguće,a li pitanje je koju će koaliciju složiti – predizbornu ili postizbornu”.

Na pitanje tko bi u kombinaciji SDP-Možemo bio kandidat za premijera Peđa Grbin ili Sandra Benčić, ako se udruže prije izbora, odgovara:

“Po rejtinzima bi trebao biti Peđa Grbin. Neće stranka koja je 50 posto jača od partnera prepustiti premijersko mjesto. A pokazalo se da je loše kada se prepusti, imali smo primjer Tihomira Oreškovića i druge stranke, a 2007. su zajedno išli Zoran Milanović i Ljubo Jurčić”.

Nakon dvije godine upravljanja najvećim hrvatskim gradovima, Macan se osvrnuo i na komunikaciju zagrebačke i splitske gradske vlasti. Za tim gradonačelnika Tomislava Tomaševića kaže:

“Oni su komunikacijski najlošiji, za razliku od kampanje kada su bili među svijetom. To je ono prokletstvo kad dođete na vlast, onda zapostavite stranku”.

​Dok za splitskoga gradonačelnika Ivicu Puljka kaže: ”Split je krenuo u revoluciju i onda je to sve nekako okrenulo na Puljka. Puljak isto ima taj pristup – mediji radite vi svoj posao, ali ne moram vas ja plaćati. I onda u principu dođete u situaciju da vas tuku. Prekomjerno granatiranje ja bih rekao i Možemo i Puljka, ali nije da su oni uvijek čisti”.

Otkrio nam je za kraj i zašto se odlučio raditi podcast Špica s Macanom, na što ga je nagovorio Neven Kepeski.

”U principu imamo desne podcaste koji se bave dnevnom politikom i koji su dosta uspješni i slušani, ali nema nešto što bi bilo u sredini, nekakav mainstream i postoji tu sigurno neki prostor za neki normalan pristup politici, što bih ja rekao – non spin zone. Ja sam mislio sam da je to puno posla. Mi sad idemo s probnom serijom do početka srpnja da vidimo kako to ide, koliko nam to vremena uzima. Znači tu su Dunja Trojan, Neven Kepeski i ja sa svojom ekipom iz Mangjure”.

Kad uzmemo u obzir rezultate raznih istraživanja koji pokazuju da se publika mijenja, da slušatelji i gledatelji ne žele nametnuti sadržaj, nego ga biraju prema vlastitim interesima i da se sve više mladih informira na društvenim mrežama, primjerice Tik-Toku, nije teško zaključiti zašto su podcasti sve popularniji.

Na pitanje kako vidi navike mlađe publike, Macan je odgovorio:

”Mladi će postati gospodari izbora. Oni mogu više nego ikada birati što će slušati, ne samo radio u autu. Oni stave podcasti biraju općenito izvore s kojih će uzimati informacije. Tako da se politika mora totalno promijeniti jer nije ni čudno da gube mlade, a s njima uopće ne komuniciraju na taj način. Njima nisu vijesti ono što mi smatramo vijestima, ovaj političkim program i ova ozbiljna tema. ovo zanima manji broj ljudi. Većina mladih ljudi živi život”.

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!