HRVATSKA NEMA NI CVIJEĆA: Uvozimo ga godišnje za čak 50 milijuna eura!
Međunarodni je dan žena na vratima, kada se pripadnicama ljepšeg spola simbolično dariva cvijeće. A u Hrvatskoj ga nemamo ni približno dovoljno ni za vlastite potrebe.
Cvijeća i ostalog ukrasnog bilja godišnje uvozimo u vrijednosti 50 milijuna eura, deseterostruko više nego što ga izvozimo. Pada i proizvodnja, prije tri godine uzgajalo se na oko 300 hektara, danas na gotovo dvostruko manje. Naravno, val poskupljenja nije zaobišao ni cvijeće. Ruža – simbol ljubavi i prijateljstva najčešće se daruje ženama na njihov dan. Neki ne samo tada.
Ruže su nekada popularnim karanfilima preuzele dominaciju. Oni se više i ne proizvode u Hrvatskoj. “Zato što su proizvođači počeli proizvoditi povrće itd. Više im se to isplati, a karanfil uvozimo”, kazala je za HRT Marija Šepoval, vlasnica cvjećarskog obrta u Bjelovaru.
Desetak posto porasle su cijene cvijeća dobavljača pa su ih i oni morali povećati. Teško je cvjećarima naći rezano cvijeće proizvedeno u Hrvatskoj. “Sad su najpopularniji gerberi što se tiče proizvodnje u Hrvatskoj preko ljeta imamo i margarete za Sesvete, krizanteme, ali od ovog cvijeća što može preko zime jedino gerberi”, rekla je Šepoval.
Sprema se tradicionalna proljetna ekspanzija cvijeća po okućnicama. Obitelj Ravenšćak već 25 godina zadovoljava domaće tržište.
“Mi se bavimo prodajom u različitom periodu i za Sisvete i Dan žena i Božić u biti cvijeće se stalno prodaje, ljudi vole cvijeće”, kazao je Juraj Ravenšćak, dipl. ing. agr., vlasnik OPG-a u Bjelovaru.Cvjećari su se u posljednje vrijeme nerijetko osjećali uvenulo. 30-tak posto bila je manja proizvodnja tijekom lockdowna te energetske krize. Novi je uteg poskupljenje sirovina.
“Supstrat u koji sadimo cvijeće poskupio je 50 posto, u odnosu na 2. mjesec prošle godine, plastika, teglice i plitvice transportne su poskupile 100 posto, sadnice su poskupile 20 posto, a mi još nismo napravili svoje cijene koje će se morati korigirati”, istaknuo je Ravenšćak.
Da ne bi nestalo i to malo cvijeća koje se proizvodi u Hrvatskoj, vezano uz cijene, morat će se naći kompromis.