FINANCIJSKA PISMENOST: Većina srednjoškolaca smatra da novac služi samo za trošenje
Hanfa već nekoliko godina sustavno provodi istraživanje financijske pismenosti učenika osnovnih i srednjih škola.
Povodom Svjetskog i Europskog tjedna novca, koji se održava od 17. do 23. ožujka, održat će se niz predavanja namijenjenih učenicima srednjih škola i studentima, s ciljem podizanja razine financijske pismenosti, piše Poslovni. Posebno zanimljiva bit će studentska rasprava na temu ‘Bezgotovinsko društvo: Jesmo li spremi za trend digitalnih plaćanja?’, koju Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa) organizira u suradnji s Hrvatskom narodnom bankom i studentima ZŠEM-a.
Hanfa već nekoliko godina sustavno provodi istraživanje financijske pismenosti učenika osnovnih i srednjih škola. Istraživanje provedeno 2024. provedeno pokazalo je da učenici osnovnih škola ostvaruju relativno visoke rezultate u financijskom znanju i ponašanju, uzimajući u obzir njihovu dob i prilagođenost pitanja.
Najbolje rezultate postižu u rješavanju osnovnih matematičkih problema i izražavanju stavova o financijama, dok su manje upoznati s pojmom budžeta te razlikom između štednje i ulaganja.
Kod učenika srednjih škola financijsko ponašanje ocijenjeno je kao najjača komponenta financijske pismenosti, dok je primijećena razlika između samoprocijenjenog znanja i stvarnog razumijevanja financijskih pojmova.
Primjerice, samo 20 posto učenika točno je izračunalo realnu kamatnu stopu, dok je tek 22 posto učenika svjesno da uplata u treći mirovinski stup nije obvezna.
Zanimljivo je i da 58 posto učenika smatra da novac primarno služi za trošenje, što ukazuje na potrebu za dodatnim edukacijama o odgovornom upravljanju osobnim financijama.