DZS OBJAVIO: U svibnju potrošnja u Hrvatskoj porasla 14. mjesec zaredom
U Hrvatskoj je u svibnju potrošnja u maloprodaji snažno porasla na godišnjoj razini, već 14. mjesec zaredom, što ukazuje na stabilan rast gospodarstva i u drugom tromjesečju ove godine.
Prema izvješću Državnog zavoda za statistiku (DZS), potrošnja je u svibnju porasla 0,6 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok je u odnosu na svibanj prošle godine porasla 8,4 posto.
Promet od trgovine na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima porastao je za 4,6 posto, dok je promet od trgovine neprehrambenim proizvodima, osim trgovine motornim gorivima i mazivima, skočio za 11,4 posto.
U prvih pet mjeseci ove godine promet u trgovini na malo porastao je za 8,6 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje.
S obzirom na to da je potrošnja najveća sastavnica bruto domaćeg proizvoda (BDP), snažan rast prometa u trgovini na malo u travnju i svibnju ukazuje na nastavak stabilnog rasta gospodarstva i u drugom tromjesečju ove godine.
Nedavno objavljeno izvješće DZS-a pokazuje da je hrvatsko gospodarstvo u prvom tromjesečju ove godine poraslo već 13. kvartal zaredom, za 3,9 posto na godišnjoj razin.
Porast potrošnje u maloprodaji u Hrvatskoj može se pripisati nekoliko faktora. Evo nekoliko ključnih čimbenika:
Ekonomska stabilnost: Stabilno gospodarstvo potiče potrošnju. Ako ljudi osjećaju sigurnost u svoje prihode i budućnost, skloniji su trošiti.
Rast zaposlenosti: Povećanje broja zaposlenih obično dovodi do veće potrošnje. Kada ljudi imaju posao, imaju i veću kupovnu moć.
Turizam: Hrvatska je popularna turistička destinacija, a turizam ima značajan utjecaj na potrošnju. Turistička sezona može povećati promet u trgovinama.
Sezonski faktori: Svibanj je često mjesec kada ljudi više troše zbog toplijeg vremena, blagdana i drugih događanja.
Marketinške kampanje i popusti: Trgovci često koriste marketinške kampanje, popuste i akcije kako bi privukli kupce i potaknuli potrošnju.