“ČIŠĆENJE” SVETICA: Uklanjanjem ”cirkusa“ do modernih urbanih vizura Maksimira

Tržnica Borongaj_2

Do 1. srpnja moraju se ukloniti štandovi s tržnice Borongaj i iseliti mali obrtnici, ukinuti poligon za osposobljavanje vozača i srušiti kultni restoran.

Piše: Branimir Fagač

Gradonačelnik Milan Bandić se, nakon višemjesečnih konzultacija, pregovora i razgovora, na kraju, ipak, odlučio za, čini se, najnepopularnije moguće rješenje – kompletno ”čišćenje“ dijela gradske četvrti Maksimir, između Dinamova stadiona i tramvajskog okretišta na Borongaju.

Naime, objavom ”…da se sa Svetica i okolice imaju ukloniti svi sadržaji koji nikako ne dolikuju okruženju velebnog bazenskog kompleksa smještenog na toj lokaciji…“, pokrenuo je lavinu nezadovoljstva velikog broja ljudi koji bi zbog najavljenog ”čišćenja“ mogli ostati bez posla, te završiti na ulici ili na Zavodu za zapošljavanje, ali i samih stanovnika tog dijela Maksimira koji su već ”umorni“ od činjenice da ih se nikada ništa ne pita, već, u pravilu, uvijek dovodi pred gotov čin.

No, gradonačelnik Bandić na sve samo odmahuje rukom tvrdeći kako nitko ne treba strahovati za svoju egzistenciju ili, ne daj Bože, da ga se izostavi iz bilo kakvog odlučivanja o za njega važnim gradskim odlukama.

HNS i grad protiv ”cirkusa“

„Mičemo ‘cirkus’, vrijeme je da ovaj predivni dio grada Zagreba konačno dobije modernu vizuru, kakvu, na kraju krajeva, i zaslužuje“, ističe gradonačelnik Bandić.

Restoran
Restoran “Domagoj”

Tako je prvi čovjek grada još je jednom potvrdio da ne odustaje od uklanjanja tržnice Borongaj zaključno sa 1. srpnjem ove godine i preseljenja na tržnicu Trešnjevka, te je otkrio da će se vrlo skoro maknuti (čitaj: rušiti) i kultni restoran Domagoj, smješten nedaleko Dinamova stadiona, prvi susjed bazenskog kompleksa Svetice, poznat po slavljenju nogometnih pobjeda i oplakivanju poraza, ali i raznim drugim događanjima po kojima je postao poznat i izvan granica grada.

Odluku o rušenju kultnog restorana Domagoj donijeli su u Hrvatskom nogometnom savezu zbog skore gradnje nogometnog kampa na Sveticama. Vlasnica, Bosa Maslać već je danima nedostupna javnosti i medijima za komentar te najave, pa možemo samo nagađati hoće li krenuti u borbu sa vjetrenjačama ili planira otvoriti restoran na nekoj drugoj lokaciji.Tržnica Borongaj_3

Da su Zagrepčani uvijek skloni sve preokrenuti na humor, pa i kada se radi o ovako ozbiljnoj stvari, dokazuje niz škaljivih dosjetki na račun Hrvatskog nogometnog saveza, koje se već danima usmenim putem prenose Zagrebom. Naime, u jednoj od njih ”optužuje“ se sam vrh HNS-a jer, navodno, zbog škrtosti nisu mogli ili htjeli podmiriti visoke račune brojnih ”reprezentacija“ u Domagoju, a koje su sadržavale i najvećim gurmanima zavidne količine odojaka, janjaca, i ostalih mesnih delicija, te hektolitre domaćih i inozemnih alkoholnih i bezalkoholnih pića.

Nakon svega, kažu uvijek za šalu spremni zlobnici, ponekad je najbolji i najefikasniji način za ”storniravanje“ dugova i očuvanje bezobrazno visokog nogometnog ”proračuna“, ali i čistog obraza pod svaku cijenu, upravo onaj najdrastičniji – rušenje! Kako među hrvatskim nogometnim djelatnicima stvari stoje, možda zagrebački ”vic maheri“ i nisu daleko od istine!

Novi poligoni za autoškole

Iz grada potvrđuju da se ukida i poligon za osposobljavanje vozača na Borongaju koji bi se trebao prenamijeniti u veliko parkiralište. No, budući da u Zagrebu postoje samo tri takva poligona – borongajski, te dva manja na Prisavlju i Radgonskoj ulici – grad Zagreb je najavio da kreće u potragu za novim lokacijama na kojima bi se uvježbavali mladi vozači.Tržnica Borongaj_5

Novi poligoni, poručili su iz Hrvatskog autokluba, najvjerojatnije će se graditi na prostoru između Zagrebačkog velesajma i jezera Bundek, te na parkirališnom prostoru ispred Kauflanda u Dubravi.

“Zbog povećanja kvalitete osposobljavanja novih vozača razmatraju se mogućnosti pronalaženja novih lokacija koje bi u skorije vrijeme mogle koristiti autoškole za obuku vozača”, potvrdili su odgovorni u Gradu.

Hrvatski autoklub, koji s gradom Zagrebom ima ekskluzivni ugovor o zakupu postojećih poligona za autoškole, upozorava da su oni nedostatni, jer se u zadnje četiri godine broj kandidata, odnosno osoba koje su upisale vozačku školu povećao za gotovo 30 posto i u stalnom je porastu.