BRUNO MARIĆ: Nogometni sudac nije lako biti – uvijek će biti kritika

Bruno Marić, predsjednik Komisije nogometnih sudaca HNS-a, dao je veliki intervju za Hrvatski radio i emisiju Sport i glazba, tema je bila niz intrigantnih tema o upotrebi VAR-a, primjeni određenih pravila, usporedbi s drugim zemljama te ukupnom suđenju u dosadašnjem tijeku sezone.

O suđenju u 14. kolu: – Zadnje kolo sam jako zadovoljan suđenjem, zadnje kolo imali smo nekih sitnih pogrešaka, netko će reći da nisu baš sitne, ali suđenje je izuzetno težak posao, posebno u Hrvatskoj, dojam nakon derbija je vrlo dobro suđenje. Imamo neke situacije koje ćemo morati analizirati, a imali smo i neke situacije koje smo dodatnom analizom utvrdili, ali generalno, kolo je završilo bez većih problema. Imali smo u zadnjoj utakmice kola Slaven Belupo – Rijeka vidjeti izvanredno suđenje od naše mlade nade Ante Čuline.

Opet naglasio da nema dileme oko penala na Petkoviću na Poljudu: – Za mene je kazneni udarac uz intervenciju VAR-a dosuđen na ispravan način budući da je sudac na terenu bio fokusiran bio na desnu stranu terena, gdje je nadirao igrač Dinama i nije perifernim vidom ispratio situaciju u petercu. Vidjeli smo naknadno pregledom VAR-a da se radi o zadržavanju igrača, bez namjere da se igra loptom. Odluka o kaznenom udarcu za Dinamo je potpuno ispravna.

Usporedba sa suđenjem prošle sezone: – Nije tako, ja bih rekao da smo u zadnja dva kola imali veliki broj pogrešaka, a posebno kolo prije ovoga, kada je taj broj pogrešaka bio neprihvatljiv, ali ako pogledamo da smo u prvih osam kola imali samo jednu VAR intervenciju, mi kad smo dobri, onda se nas ne hvali, navikli smo na to. Nogometni sudac nije lako zanimanje, kritike će uvijek biti velike kada bude lošije suđenje. Moramo istrpjeti mlade suce i kada ne briljiraju, zbog budućnosti hrvatskog nogometa i suđenja, isto kao što to rade u Dinamu s Baturinom ili u Hajduku s Biukom, dobivaju priliku čak i kad ne igraju dobro. Ne bih se složio s tom konstatacijom onda, nogomet je pun emocija i danas je teško voditi klubove, ali to nije razlog da se suce samo kritizira, kritike su predimenzionirane. Izuzetak je prethodno kolo, to smo se ispričali svim klubovima, ja osobno.

O igranju rukom: – Kada je u pitanju ruka, to je sigurno siva zona u povijesti suđenja i nije lagano niti nama. Tumačenje i smjernice koje dobivamo od UEFA-e se ponekad mijenjaju, nekad su potpuno drugačiji od onog što se sudi u Ligi prvaka, ali smatram da smo mi dovoljno konzistentni i nismo imali posebnih prijepora jer smo uzeli jedan pravac i u Hrvatskoj nema velikih problema s tim.

O VAR-u na SP u Rusiji te očekivanja za Katar: – Ja sam jako bio zadovoljan primjenom VAR tehnologije u Rusiji, to je bilo jako dobro tijekom cijelog prvenstva, generalni dojam je bio sjajan. Napredak će biti najviše u standardizaciji odluka i vjerojatno već rade na tome. Dužina trajanja pregleda snimke je nešto što mora još napredovati, veliki napredak je sigurno uvođenje poluautomatskog određivanja zaleđa i mi u Hrvatskoj moramo raditi na tome da to zaživi i u našem prvenstvu.

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!