BRODOSPLIT ZA VJEČNOST: Na putu za Veneciju čelične brane za spas plutajućeg grada

Transport, Brodosplit

Iz Brodograđevne industrije Split krenuo je za Veneciju transport čeličnih brana koje su posljednjih dana ukrcane na baržu velike nosivosti. Baržu do samog ušća gdje će se brane ugraditi vuče remorker ‘Garibaldo’ snage motora 2×2480 KS.

Zahtjevnu operaciju ukrcaja je sa samohodnim modularnim transporterima velike nosivosti i u suradnji s Hrvatskim registrom brodova obavila je tvrtka Brodosplit-Transportna sredstva d.o.o. Barža za prijevoz specijalnih tereta imena ‘Archimedes’ duga 91,5 metar, široka 27,5 metara i nosivosti 9600 tona prevest će četiri brane odjednom ukupne težine 1300 tona.

U jednom od najvećih građevinskih projekata u povijesti Italije predviđeno je postavljanje ukupno 78 brana, a Brodosplit će isporučiti 63 brane dimenzija 27-30 puta 20 metara, visine 4-5 metara i težine 320-380 tona koje obuhvaćaju 20.000 tona ugrađenog čelika ukupne vrijednosti s radovima i logistikom preko 70 milijuna €.

Nakon provedenih međunarodnih natječaja za gradnju 63 čelična vrata koja će biti instalirana na morskim prolazima Malamocco, Chioggia i San Nicolo, što kroz Venecijansku lagunu vode prema Veneciji sa ciljem zaustavljanja utjecaja plime na grad Veneciju, za najboljeg graditelja izabran je Brodosplit i vječno će ostati upisan na listi tvrtki koje su pridonijele spašavanju Venecije od velikih problema koje joj donosi plima.

Brane su konstruirane kao specijalni rezervoari napunjeni zrakom, odnosno vodom. Napunjene vodom će ležati na dnu mora, a punjenjem zrakom će se podizati prema površini mora i zatvarati ulaze u lagunu. Kada se ispumpa zrak, ponovno će se napuniti vodom i leći na dno mora.

Projekt ‘MOSE’ je integrirani zaštitni sistem koji se sastoji od niza mobilnih brana koje su sposobne zatvoriti Venecijansku lagunu od Jadranskoga mora kada plima pređe utvrđenu razinu (110 cm) pa sve do maksimalnih tri metra.