BOLJI JAVNI PRIJEVOZ: ZET nabavlja 20 novih tramvaja, Tomašević najavio i kupnju autobusa
Grad Zagreb potpisao je ugovor s tvrtkom Končar-Električna vozila o novoj nabavi tramvajskih vozila kojim se osigurala nabava još 20 novih niskopodnih tramvaja, uz 20 koji su već u proizvodnji. Tom prilikom gradonačelnik grada Zagreba Tomislav Tomašević održao je i redovnu konferenciju za medije na kojoj je glavna tema bila novo puknuće cijevi.
Izvor: Media servis
Prošle godine u lipnju potpisan je ugovor o nabavci 20 novih niskopodnih tramvaja od kojih je njih 7 u različitim fazama gotovosti rekao je predsjednik Uprave Končar – Električna vozila Josip Ninić. Danas je potpisan novi ugovor koji je iznimno značajan za poslovanje tvrtke, naglasio je Ninić.
“Ovakvi projekti omogućavaju nam daljnji razvoj novih proizvoda, ulaganje u znanje i razvoj. Omogućavaju zapošljavanje stručnih ljudi, od proizvodnih radnika do naših projektanata. Ovakvi projekti osiguravaju perspektivu i stabilnost brojnim obiteljima. Ponosni smo što su ovi tramvaji rezultat vlastitog razvoja. Svi vitalni sustavi, podsustavi i komponente proizvedeni su u poduzećima grupe Končar. Preko 75% od prodajne cijene ovih tramvaja čini domaći udio.”
Ovo je još jedan veliki dan za ZET rekao je predsjednik uprave ZET-a Marko Bogdanović.
“4O novih tramvaja niskopodnih polazi na gradske ulice. To je sveukupno 51 tramvaj u dolasku koji će u idućih godinu ili malo nešto više dana obnoviti vozni park ZET-a s potpuno modernim i up to date vozilima. To će se apsolutno osjetiti na kvaliteti usluge u prvom redu prema našim građanima. Planirani je nastavak tenderiranja drugih dimenzija da upotpunimo kompletno vozni park ZET-a.”
Gradonačelnik grada Zagreba Tomislav Tomašević naglasio je kako bi se prema ugovoru prvi tramvaji, iz prvog ugovora, na ulicama Zagreba trebali naći sljedeće proljeće, međutim nada se da će se to dogoditi i prije roka.
Prvih 20 tramvaja financirano je iz EU fondova, a Tomašević se nada kako će i ovih drugih 20 biti financirano na isti način. Tih 40 tramvaja koštaju 80 milijuna eura, što bi značilo da je jedan tramvaj bez PDV-a oko 2 milijuna eura. To je investicija u rangu Paromlina koji je najveća kapitalna investicija u koju je grad Zagreb investirao. “Tu ne stajemo nego idemo dalje” naglasio je Tomašević.”Do kraja ove godine ZET će raspisati natječaj za kupnju dodatnih još 40 novih tramvaja i ro ovaj puta dužih. To će koštati 120 milijuna eura i to je usporedivo sa centrom za gospodarenje otpadom. Zajedno tih 80 tramvaja je iznos od čak 200 milijuna eura. To je nužno za unapređenje javnog prevoza u Zagrebu i to Zagrepčani zaslužuju. Imat će pouzdaniju vožnju sa novim tramvajima,kvalitetniju vožnju i bolje iskustvo javnog prijevoza.”
Bogdanović je naglasio i kako je do sada od 11 rabljenih travaja koji su kupljeni, 5 na zagrebačkim ulicama dok bi se ostali tu trebali naći do kraja godine. Zbog kašnjenja u isporuci ZET je naplatio penale rekao je Bogdanović. Sve to lijepo zvuči, no tko će voziti te travaje, naime kako je rekao Bogdanović trenutno u ZET-u nedostaje stotinjak vozača na dvije tisuće postojećih. No, Tomašević smatra da se radi dovoljno kako bi se osigurao dovoljan broj vozača, a sadašnja situacija je donekle upravljiva.
“Problem postaje u svim većim gradovima u Hrvatskoj. Doista se radi sve da se privuče nove vozače. Digli smo plaće vozačima i to ne samo da smo digli osnovicu, nego smo digli koeficijente za vozače kako bi ih zadržali. Što se tiče stranih radnika isto tako znate da su do sada pokušaji drugih gradova u Hrvatskoj bili neuspešni. ZET zaista radi sve što može.”
Bogdanović je naglasio kako je ZET uz tramvaje uložio i u autobuse.
“Rabljeni autobusi su kupljeni. Radi se o dvije tranše po 30 autobusa. Kupljeni su od tri proizvođača, iz Beča, Koelna i Klagenfurta, u jako dobrom su, izvanrednom stanju. Uskoro ćete ih moći vidjeti. Od ponedjeljka će 18 ili 20-ak komada biti u dnevnoj funkciji.”
Tomašević je naglasio kako i u tom segmentu namjeravaju velika ulaganja.
“Uskoro bi trebao izaći natječaj od Ministarstva prometa na koji će se Zagreb javiti za kupovinu 70 novih autobusa koji će biti sufinancirani iz EU fondova. Oni će biti na struju i na vodik. Idemo prema našem cilju da u sljedećih 6 godina u potpunosti cijeli vozni park ZET-a da ne bude samo obnovljen i nov, nego da bude bez ikakvih vozila na fosilna goriva.”
Preko ljeta bilo je problema u voznom redu ZET-a, svjestan je toga i Bogdanović, ali uvjerava kako su spremni za uobičajeni jesenski vozni red.
“Preskakanja voznih redova je bilo, više je razloga za to. Spominjali smo probleme s voznim parkom i brojem vozača, tu su i svi radovi ali i problem žutih traka što nama uzrokuje velike probleme zbog protočnosti prometa. Izaći čemo u ponedjeljak s redovnim voznim redom. Ukoliko bude ikakvih problema ispričavam se unaprijed, ali spremni smo za jesenski vozni red.”
Na redovnoj presici Tomašević je komentirao puknuće cjevovoda u Kostelskoj ulici na Trešnjevci.
“Budući da se puknuće cijevi dogodilo ispod nadzemnog parkinga, došlo je do ulegnuća i oštećeno je nekoliko automobila. Zamjenik gradonačelnika je bio na terenu, razgovarao je s ljudima kojima je oštećena imovina i naravno da će polica osiguranja koju VIO ima pokriti tu štetu pa građani ne moraju brinuti.”
“Potrebno je ne samo obnoviti vodovodne cijevi, nego smanjiti tlakove u vodovodnoj mreži kako bi dolazilo do što manje puknuća i za to nema alternative,” rekao je Tomašević.
Najavio je kako će se Projekt Zagreb realizirati u svakom smislu, čak i u slučaju da ne dobiju najavljeno financiranje od Vlade, te da cijelo vrijeme investiraju u vodoopskrbnu mrežu. Podsjetio je na nedavno završene radove u Ilici gdje je cjevovod bio star više od sto godina.