BILJANA BORZAN: Čak 87 posto građana Hrvatske ne poznaje dobro svoja potrošačka prava

Svjetski je dan prava potrošača. Čak 87 % građana Hrvatske ne poznaje dobro svoja potrošačka prava.

Izvor: Media servis

Građani, naime, više vjeruju da će im trgovci pomoći riješiti problem, nego organi javne vlasti, najnoviji su to podaci istaživanja Europske komisije na koje se za Media servis osvrnula hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan.

”Sigurno da tome pridonosi i to što su naši potrošački centri po gradovima koje smo imali i koji su služili kao besplatna savjetovališta građanima su ugašeni te je sve prebačeno na Ministarstvo. Građani mi se žale da ne mogu dobiti na telefon i onda kada dođu situaciju da zapnu, ne znaju kome se trebaju obratiti i osjećaju se po sistemu pojeo vuk magare i naprosto odustanu”.

‘Jedan od načina na koji možemo poboljšati stvari je edukacija kroz medije, obrazovanje i različite akcije jer po tom pitanju znatno zaostajemo za prosjekom Europske unije’, poručila je Borzan.

Međutim, jedan potrošački trend na razini EU ulijeva i povjerenje u pozitivne promjene. Čak 76,5 posto građana kupovalo je proizvode koji su bolji za okoliš, unatoč tome što su možda i skuplji.

”To tumačim da je povezano i za krizu u kojoj smo se našli. Ljudi naprosto počinju razmišljati odgovornije za sebe, za svoja domaćinstva, kako uštjedeti i kako odgovorno funkcionirati tako da ne dovedemo sljedeće generacije iza nas u situaciju gdje nam je bila pamet”.