BEZ ČEKANJA NA ŠALTERIMA: Od sada online upisi u škole, vrtiće, đačke domove…
Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva uspješno je proveo dva projekta: „Informatizaciju procesa i uspostave cjelovite elektroničke usluge upisa u odgojne i obrazovne ustanove“ te „Uspostavu platforme s elektroničkim uslugama za e/m-Potpis i e/m-Pečat“, izvijestili su iz Ureda.
“Korištenjem usluge e-Upisi na portalu e-Građani klikom miša roditelji upisuju dijete u željenu odgojno-obrazovnu ustanovu, a digitalno potpisivanje čini još jedan korak u digitalnoj transformaciji Hrvatske!”, izjavio je državni tajnik Bernard Gršić.
“Nema više odlaska na šaltere, čekanja u redovima i prikupljanja raznih potvrda i dokumenata. Roditelji od sada djecu u vrtiće, osnovne i srednje škole ili đačke domove mogu upisati lako i jednostavno – online – putem portala e-Građani! Rezultat je to projekta „Informatizacija procesa i uspostava cjelovite elektroničke usluge upisa u odgojne i obrazovne ustanove“ kojeg je Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva uspješno završio u ožujku ove godine.
Nakon prijave preko portala e-Građani i odabira usluge e-Upisi, lako se pretraže sve ustanove koje provode upise. Ovim projektom digitalizirao se proces upisa u cjelokupnu vertikalu odgojnih i obrazovnih ustanova.
“Za prijavu djeteta u vrtić, školu i đački dom, kao i za prijave u programe obrazovanja odraslih, te za prijave na visokoškolske ustanove – više neće biti potrebno donositi bilo kakve potvrde, nego će sustav sve te podatke sam izvlačiti iz odgovarajućih registara nadležnih državnih tijela koja su dosad građanima te potvrde izdavali na svojim šalterima”, rekao je državni tajnik Bernard Gršić.
Provedbom ovog projekta i korištenjem u cijelosti digitalnog procesa upisa direktno će biti olakšan rad povjerenstava za upis u 2.200 ustanova te smanjeno administrativno opterećenje za 155.200 učenika, odnosno, za oko 248.000 roditelja/staratelja na godišnjoj razini.
Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva u ožujku je uspješno završio i projekt „Uspostave platforme s elektroničkim uslugama za e/m-Potpis i e/m-Pečat“.
Ovaj projekt omogućuje učinkovitiju komunikaciju unutar sustava državne i javne vlasti, ali i lakšu primjenu elektroničkog potpisa. Sada je građanima, poslovnim subjektima te tijelima javne vlasti omogućeno elektroničko potpisivanje i pečatiranje različitih podnesaka i zahtjeva, dok je državnim tijelima uz to, omogućen i lakši razvoj usluga koje traže primjenu elektroničkog potpisa i pečata.
Građani putem svojih elektroničkih osobnih iskaznica ili drugih kvalificiranih certifikata iz EU, mogu potpisivati dokumente na elektroničkim javnim uslugama, a poslovni subjekti i pečatirati takve dokumente.
Tijelo javne uprave, svoje izlazne e-dokumente izdaje stavljajući na njih elektronički pečat tijela i prema potrebi elektronički potpis ovlaštenog službenika ili čelnika tijela.
U sklopu projekta je uspostavljen i alat za provjeru valjanosti elektroničkog potpisa i pečata.
Korištenje digitalnih tehnologija klasičnu je korespodenciju učinilo bržom, učinkovitijom i jeftinijom.
U veljači 2023. godine na platformu je spojeno preko 800 informacijskih sustava javnopravnih tijela – uz tijela državne uprave tu su i županije, gradovi, općine, komunalna poduzeća, dječji vrtići, osnovne škole…
Oba projekta financirana su Europskog socijalnog fonda. Projekt „Informatizacija procesa i uspostava cjelovite elektroničke usluge upisa u odgojne i obrazovne ustanove“ financiran je u sklopu Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020., a Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva proveo ga je u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja i Hrvatskom akademskom i istraživačkom mrežom – CARNET.
Projekt „Uspostave platforme s elektroničkim uslugama za e/m-Potpis i e/m-Pečat“ financiran je kroz Operativni program „Učinkoviti ljudski potencijali“, navodi se u priopćenju Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva.