NARODNA STRANKA – REFORMISTI: Izgradimo tramvajske pruge od Črnomerca do Podsuseda
Stanovnici zapadnog dijela grada, koji sada imaju na raspolaganju vlak i autobus, dobili bi još jedan način prijevoza koji nije toliko ovisan o prometu kao autobus, a prednost u odnosu na vlak bi bila veći broj stanica.
Piše: Branimir Fagač
Zagrebački Reformisti predstavili su prije par dana prijedlog izgradnje tramvajske linije od Črnomerca do Podsuseda koji bi povezivao naselja Črnomerec, Kustošija, Vrapče, Stenjevec, Gajnice i Podsused, a time bi se, smatraju, u velikoj mjeri rasteretio gradski promet.
Novoj tramvajskoj liniji, ističu, gravitiralo bi oko 70 tisuća ljudi, što je dovoljan razlog da Gradski ured za promet, pokrene izradu studije izvodljivosti i da, po uzoru na grad Osijek, ishodi financiranje s 85 posto sredstava Europske unije, i pomno razmotri sve mogućnosti izgradnje iste.
Realan projekt
“Tramvajska linija od Črnomerca do Podsuseda dugogodišnja je želja velike većine stanovnika zapadnog dijela Zagreba, a radi se o realnom projektu koji je lako moguće isfinancirati. Treba samo dobre volje”, ističe Robert Hirc, član predsjedništva Narodne stranke – Reformista.
Nadalje, Reformisti predlažu da se dvije od tri postojeće tramvajske linije koje dolaze na Črnomerec, tamo i dalje okreću, dok bi treća produžila prema Podsusedu. Smatraju da bi se uvođenjem spomenute tramvajske linije, uz istovremenu izgradnju velikog besplatnog parkirališta za automobile na području nekadašnje podsusedske tvornice cementa, bitno rasteretio promet osobnih vozila prema gradu, te ocjenjuju da su Ilica i Aleja Bologne dovoljno široke da je bez većih zahvata na njima moguće postaviti tramvajsku prugu te da je sadašnja prometna infrastruktura takva da ne bi trebalo graditi posebno okretište na zadnjoj stanici.
“Tramvaj bi se kretao Ilicom, pa Alejom Bologne. Iz nje bi skretao poludesno u Podsusedsku aleju, zatim lijevo u ulicu Susedgradski vidikovec u kojoj bi mu bila polazna stanica. Zatim bi se, ponovno, skretanjem ulijevo, polukružno vratio na Aleju Bologne, na mjestu gdje već postoji semafor i pristup automobilima. Time bi tramvaj došao nadomak podsusedske povijesne jezgre, ali ne bi ulazio u nju”, pojasnio je Hirc.
Stanovnici zapadnog dijela grada, koji sada imaju na raspolaganju vlak i autobus, dobili bi još jedan način prijevoza. Tramvajski promet ipak nije toliko ovisan o prometu kao autobus, a prednost u odnosu na vlak bi bila veći broj stanica.
Korist od pruge
Koliko bi koštala izgradnja te tramvajske linije nezahvalno je govoriti dok se ne naprave projekti. No, sasvim je sigurno da bi realizacija ove inicijative donijela niz koristi – od smanjenja ispušnih plinova i buke do povećanja atraktivnosti življenja u zapadnom dijelu grada – ističu Reformisti.
Podsjetivši da su lani predložili i izgradnju još jedne tramvajske linije koja će prometno povezati Voltino naselje, Rudeš, Špansko, Malešnicu i Donje Vrapče s okretištem na Malešnici, Reformisti su na kraju ustvrdili da bi se izgradnjom ove dvije tramvajske linije zaokružila potrebna tramvajska mreža zapadnog dijela grada.