VIDEO: GRAD ZAGREB – Za bolji promet pametni semafori, turbo rotor, Jadranski most…

Pročelnik Gradskog ureda za promet, Andro Pavuna, predstavio je danas projekte kojima se planira poboljšati protočnost prometa u Zagrebu.

Radovi obuhvaćaju Slavonsku aveniju, Zagrebačku cestu, Zagrebačku aveniju, rotor Zapruđe i Jadranski most.

Na Slavonskoj aveniji, u suradnji s Hrvatskim autocestama (HAC), traka za desno skretanje bit će prenamijenjena u voznu traku za ravno. P

andro pavuna

vuna je istaknuo kako će se vozači, koji idu prema sjeveru prema Popovcu, Varaždinu, ili Mađarskoj, moći pravovremeno pozicionirati, što će značajno povećati protočnost prometa. HAC također priprema projekt za vozila koja silaze s autoceste i ulaze u grad, a završetak radova očekuje se na proljeće iduće godine.

Na raskrižju s Čulinečkom planira se korigirati postojeći otok kako bi se omogućila dva lijeva skretača, čime će se ubrzati pražnjenje Čulinečke ulice prema istoku. Na poznatom raskrižju kod “City Centar One East” desna traka, koja se rijetko koristi, bit će prenamijenjena i za ravno, čime će se poboljšati protočnost prometa za 15%.

Pavuna je također najavio semaforizaciju raskrižja na Zagrebačkoj cesti i Zagrebačkoj aveniji radi ubrzanja javnog prijevoza. Omogućit će se skretanje lijevo iz Ulice Roberta Frangeša Mihanovića, što će spriječiti zadržavanje vozila koja dolaze s juga. Očekuje se povećanje protočnosti prometa za čak 45%, ekvivalentno smanjenju kolona od 600 metara vozila. Ovi radovi završit će na jesen, uz procijenjenu vrijednost od 150.000 eura.

Projekt rotora Zapruđe predviđa njegovo pretvaranje u “turbo rotor”, gdje će vozila biti unaprijed pozicionirana prije ulaska, čime će tri trake omogućiti lakši izlaz ili polukružno kretanje. Završetak radova planiran je početkom ove jeseni. Na Jadranskom mostu u planu je korištenje svih triju traka, pri čemu će vozači birati smjer – desna traka prema Savskoj, srednja prema Savskoj ili Selskoj, a lijeva prema Selskoj. Radovi na ovom projektu trebali bi biti gotovi za otprilike godinu dana.

Pavuna je istaknuo i privremenu prilagodbu Žajine ulice, gdje je jedna traka postala parkiralište za 30 vozila, uz dodatnih tri metra za pješake. Promet na dva raskrižja u tom području bit će usporen zbog obnove Doma sportova, čije se parkiralište trenutno ne može koristiti.

Zagreb trenutno ima oko 500 semaforiziranih raskrižja, od čega je 125 opremljeno pametnim semaforima, a cilj je da svi raskrižja budu pokriveni pametnim tehnologijama u budućnosti.

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!