IZ STRUČNOG KUTA: Zašto je Eurosong najgledaniji TV i glazbeni show na svijetu?
Zašto je Eurosong, unatoč kritikama i trendovima, i dalje najgledaniji televizijski i glazbeni show na svijetu te koliko se politika i aktualna zbivanja reflektiraju upravo u tom glazbenom događaju, u HTV-ovom Studiju 4 analizirao je povjesničar Dean Vuletić.
Istaknuo je i da Hrvatska nikada nije bila bliže pobjedi na Eurosongu te poželio Baby Lasagni osvajanje prvoga mjesta.
– Iako zemlje, odnosno vlade, ne biraju pjevače za Euroviziju, odnosno bira ih publika ili televizijske kuće koje su članovi Europske radio difuzne unije koja organizira Euroviziju – pjesme uvijek predstavljaju zemlje. Kad se zemlje natječu, politika se uvijek uplete i to bude jedan show međunarodnih odnosa, istaknuo je Vuletić, povjesničar i profesor, autor knjige o poslijeratnoj Europi i Euroviziji, prve znanstvene analize o godišnjem izboru za pjesmu Eurovizije, rekao je Vuletić za HRT.
Istaknuo je da je ovaj tjedan u Malmöu, gdje se održava Eurosong, atmosfera bila dosta napeta i da je glavna politička priča vezano uz Izrael i Gazu. Propalestinski prosvjedi su bili u četvrtak, a očekuju se i danas. Policija na ulicama Malmöa je, kaže, jako vidljiva, a do sada nije bilo većih problema.
U vezi s nesudjelovanjem nizozemskog predstavnika jučer na probi Vuletić kaže da nema novih informacija i da se, prema podacima organizatora, vodi istraga.
Vuletić je potom opisao kako svojim studentima nastoji ukazati na promjene u povijesti Europe kroz popularnu glazbu, televiziju. Potom je kazao da kao dobar primjer iznosi Eurosong održan 1990. u Zagrebu, prvi nakon Hladnog rata, a bio je dan prije višestranačkih izbora.
“Hrvatska nikad nije bila bliže pobjedi na Eurosongu”
Vrlo visoke su šanse za pobjedu Baby Lasagne na Eurosongu, smatra Vuletić i naglašava da Hrvatska nikada nije bila bliže pobjedi.
– Ovo je velika prilika za Hrvatsku, ali bit će i veliki izazov organizirati Euroviziju sljedeće godine ako to bude. Hrvatska će onda biti najmanja zemlja od Latvije 2003., koja će organizirati Euroviziju. To će biti veliki financijski i organizacijski izazov, ali i velika prilika da se Hrvatska brendira na svjetskoj pozornici, dodao je.
Baby Lasagna je jako popularan, kazao je i dodao da iza njega ne stoji neka moćna glazbena industrija. Njegovu pjesmu smatra vrlo dirljivom.
Pjesma mora biti autentična i pamtljiva, kazao je među ostalim govoreći o tome kakva pjesma treba biti prezentirana na Eurosongu.
Koliko stoji organizacija Eurosonga?
Organizacija Eurosonga stoji od 20 do 40 milijuna eura ako država to odgovorno organizira, bez da se išta novoga gradi, tvrdi Vuletić. Od TV kuća koje sudjeluju na natjecanju dolazi 6 milijuna eura, a od organizatora 10-20 milijuna.
Iako nema novčanih nagrada za pobjednika na Eurosongu, neki od pobjednika su taj uspjeh, kaže, jako dobro iskoristili, poput grupe ABBA.
Baby Lasagni poželio je pobjedu. A ako tako bude vjeruje da će mu u Hrvatskoj biti veliki doček, kakav Eurosong to još nije vidio.