ONLINE TRGOVINA: Svakoga dana Hrvati troše prosječno 24 milijuna eura

Euforija oko online kupovine se smanjila. Prošle godine, broj ljudi koji su intenzivno kupovali na internetu smanjio se za četiri posto u odnosu na prethodnu godinu. U usporedbi s 2021. godinom, promet je smanjen za 11 posto.

“Živimo u doba inflacije, možemo reći da su svi trgovci pod pritiskom. S jedne strane, inflacija ih pritišće pri nabavi proizvoda, a s druge strane postoji neizvjesnost zbog globalne situacije”, naglašava Zvonimir Mozer, konzultant u Udruzi Ecommerce Hrvatska.

Ovo je dovelo do problema u lancu opskrbe, dostave su kasnile, a troškovi prijevoza su se povećali. Iako Hrvati svakodnevno na internetu troše prosječno 24 milijuna eura, inflacija je neke natjerala na racionalizaciju potrošnje. Kupovina putem interneta ponekad nije najpovoljnija opcija jer građani sve češće ostaju bez novca na računima zbog povećanja broja prevaranata.

“Ljudi sve više pokazuju nepovjerenje prema online kupovini. Ne vjeruju, nisu sigurni hoće li im proizvod biti isporučen”, kaže za Danas.hr Alen Delić, stručnjak za online sigurnost.

Stoga, stručnjaci tvrde, online platforme trebaju osmisliti strategije kako zadržati kupce.

“Koristeći nove alate i platforme, trebaju stvoriti nove potrošače kako bi bolje prezentirali svoje web trgovine i uklonili prepreke koje se javljaju prilikom odluke o kupnji”, kaže Mozer.

Delić naglašava da je tehnologija tu da nam pomogne i da bi je trebali koristiti na siguran način. “S obzirom na perspektivu informacijske sigurnosti, prijevara će biti još više, ljudi će krasti novac i raditi lažne stvari, ali mi se moramo nositi s tim”, zaključuje.

I dobro razmisliti što je korisnije i isplativije.