ISTRAŽIVANJE POKAZALO: Na sniženju kupuje čak 97,6 posto građana – 70 posto je lažnih sniženja
Biljana Borzan, hrvatska europarlamentarka, predstavila je u Zagrebu rezultate istraživanja o iskustvima građana koji kupuju na sniženjima.
Njeno istraživanje je pokazalo kako čak 97,6 posto građana kupuje na sniženjima, najčešće odjeću i obuću, a oni s najnižim primanjima najčešće hranu.
“Trenutačno je u tijeku zimsko sezonsko sniženje i premda smo uveli niz pravila kako bi zaštitili građane od prevara, čak 72 posto građana kaže kako je naišlo na lažno sniženje. Čak 91,7 posto građana je bilo razočarano sniženjem u trgovini u odnosu na sniženje koje je oglašavano u izlogu. Posebno je zabrinjavajuće što 90,5 posto građana nije ništa napravilo kada je primijetilo lažno sniženje“, kaže Biljana Borzan, kako prenosi N1. Navodi kako trgovci, na kojima je obaveza da informiraju građane o obaveznom jamstvu to često ne čine, a 94,9 posto građana smatra kako bi trgovci trebali biti susretljiviji i u slučaju reklamacija. Većina građana odgovor vidi u povećanju broja inspekcija.
“Preko 90 posto građana smatra kako su sniženja veća u drugim državama EU nego kod nas. Europska komisija je provela kontrolu sniženja online u 13 država članica i utvrdila da je svako četvrto sniženje lažno, a čak 67 posto web trgovaca ne poštuje osnovna prava potrošača poput isticanja obaveznog jamstva ili prava besplatnog povrata u roku 14 dana“, navodi Borzan.
Upravo zato je EU krenula u reviziju pravila o platformi za alternativno rješavanje sukoba preko koje se potrošači mogu izmiriti sa trgovcima. U novim prijedlogu predlaže se da se trgovci obavezno moraju registrirati, posebno u sektorima u kojima je najviše pritužbi – transportu i turizmu. EU je uvela i opciju lakog otkazivanja online kupnje koja bi trebala biti na svim web trgovinama kroz dvije godine.
“U zakonu koji sam nedavno ispregovarala, uvela sam obavezu da u svim trgovinama i na bijeloj tehnici bude podsjetnik o obaveznom dvogodišnjem jamstvu. Naime, 60 posto EU potrošača i skoro 80 posto hrvatskih potrošača ne zna da na svaki proizvod imaju obavezno dvogodišnje jamstvo. To je još jedan primjer kako je u Hrvatskoj svijest o potrošačkim pravima najniža u EU, a više od polovice građana smatra da je prepušteno na milost i nemilost trgovcima“, kaže Borzan.