ONLINE KUPNJA 2023 U HRVATSKOJ: Za jednim proizvodom potražnja skočila za 685 posto!
Analiza online potražnje u godini na izmaku, koju u posljednjim danima prosinca već tradicionalno provode na portalu za usporedbu cijena Jeftinije.hr, ove je godine otkrila zanimljive promjene u potrošačkim trendovima.
Kao i prethodnih godina, kategorija pametnih telefona bila je jedna od najpopularnijih s rastom potražnje od 56 posto. Pametni telefoni davno su postali neizostavan dio naše svakodnevice, a borba za pažnju kupaca između divova kao što su to Samsung i Apple dominirala je godinom na izmaku. Upravo je Samsung A54 bio najtraženiji proizvod godine, a drugi modeli Samsung i Apple pametnih telefona zauzeli su čak devet od deset mjesta najpopularnijih proizvoda godine. Uz njih, na sedmom se mjestu našla i Husqvarna motorna pila Mark II 550XP.
Pobjednici i gubitnici 2023. godine
Zanimljivo je da su ove godine neke od tradicionalno najpopularnijih kategorija poput pametnih satova, hladnjaka sa zamrzivačem i LCD televizora zabilježile blagi pad u usporedbi s prošlom godinom što osim promjene zanimanja potrošača upućuje vjerojatno i na trenutnu zasićenost tržišta.
S druge strane, osim spomenute kategorije pametnih telefona, potražnja je blago porasla i u kategoriji perilica rublja i to za šest posto u odnosu na godinu ranije. A tijekom 2023. zabilježen je i porast potražnje u kategorijama keramičkih pločica, komarnika i eteričnih ulja što ukazuje na povećano zanimanje i rastući trend potražnje za proizvodima za uređenje doma.
Među ostalim istaknutim kategorijama zabilježili smo i veliki skok potražnje za skuterima. S rastom potražnje od 685 posto očito je da domaći potrošači intenzivno traže alternative uobičajenim načinima prijevoza.
I u Sloveniji dominirala potražnja za mobitelima, u Srbiji za namještajem
Usporedba online potražnje u Hrvatskoj i Sloveniji ponovno je pokazala sličnosti u ponašanju potrošača. Kao i kod nas, kategorija pametnih telefona najviše je zaokupila pažnju slovenskih online kupaca tijekom 2023. godine, a uz njih su naši zapadni susjedi najviše pretraživali zimske gume i kosilice.
Srpski su potrošači ove godine najviše zanimanja pokazali prema proizvodima iz kategorije namještaja te odjeće i obuće – najveći skok potražnje zabilježen je u kategorijama dvosjeda i trosjeda te ženskih i muških tenisica. Prošlogodišnja najtraženija kategorija, kategorija klima uređaja, ove je godine zabilježila pad potražnje od 38 posto.
Kontinuirano praćenje dinamike na e-commerce tržištu ključan je alat za pametne kupovne odluke, a na kraju još jedne godine možemo zaključiti da su domaći potrošači (ali i oni u regiji) u godini na izmaku posebno cijenili inovacije u mobilnoj tehnologiji, održiva prijevozna sredstva i brigu za kvalitetu doma.