FOTO: STIGLI STARI TRAMVAJI – Bez klime, stari 27 godina – što kažete?
ZET je kupio 11 rabljenih tramvaja GT6M od Augsburga za ukupno 2,1 milijun eura, što je već s najavom izazvalo mnogobrojne negativne komentare. A ti su rabljeni tramvaji, koji nemaju niti klimu, počeli sada stizati u Zagreb.
Na Facebook stranici Sindikata zagrebačkog holdinga – ZET Zagreb, reagirao je i Dražen Jović, predsjednik sindikata:
“Das is tram”
Danas je pocela isporuka tramvaja iz Augsburga i neosporno je gledajuci iz vana da se radi o “starijem modelu” tramvaja.
Medutim kada pogledate kako taj tramvaj izgleda iz vana, kakav je putnicki prostor i vozacki prostor, opet svi skupa mozemo vidjeti koliko su grad Zagreb i putnici gradskog javnog prijevoza ZAKINUTI i OSTECENI, kada gledamo urednost, kvalitetu, odrzavanje tramvaja.
Nasi niskopodni tramvaji nisu dobro odrzavani, servisirani i vec sada izgledaju dosta zapusteno i neuredno, a skoro su duplo mladi od njemackih tramvaja iz Augsburga, ali uporno se taj problem ignorira i Koncar uredno dobiva poslove nabave i odrzavanja (natjecaji?) tramvaja u Zagrebu.
Potpuno je jasno da odrzavanje i servisiranje tramvaja u Zagrebu moraju i trebaju dobiti radnici ZET-a, jer samo tako cemo imati kvalitetne, uredne, funkcionalne tramvaje, jer se vidi i danas da vozila koja servisiraju radnici ZET-a, a koja su stara nekoliko desetljeca (CKD vozila i Duro Dakovic), bolje i urednije izgledaju od vozila koja su stara 15-ak godina, a koje servisiraju “vanjske tvrtke” danas u ZET-u.
Niti jednu “vanjsku tvrtku” ne zanima urednost, kvaliteta nasih vozila, jer oni svaki dan nakon kraja radnog vremena u 15:00h odlaze iz ZET-a, a nasi radnici na odrzavanju i servisiranju, rade od 00-24h.
Opet nam Nijemci odrzavaju lekciju kako vozilo staro “cetvrt stoljeca” izgleda u odnosu na nas vozni park, a samo iz razloga odrzavanja i servisiranja vozila, ali i kvalitete samoga proizvoda.
Zagreb zasluzuje tramvaje kvalitete Stadlera, Siemensa, Skode i sl, da ih servisiraju radnici ZET-a, sva ostala rjesenja su promasena, privremena i nepouzdana”.
Podsjetimo, uoči nabave zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević je rekao:
“Raspisali smo natječaj za kupovinu rabljenih tramvaja. Nedavno smo potpisali ugovor o kupnji 20 novih tramvaja, no na njih se mora čekati, za proizvodnju treba 2 godine. Mi sad sad trebamo tramvaje i odlučili se za natječaj za rabljene tramvaje. Spremamo i natječaj za kupovinu još dvadeset novih tramvaja…
Njemački grad Augsburg dao nam je ponudu, tramvaji su pogodni tračnicama, kupit ćemo ih 11 i koštat će 2,7 milijuna eura. Stari su 15-20 godina, što je manje od prosječne starosti sadašnjih tramvaja u Zagrebu, a koja je 27 godina. Jedan novi tramvaj košta 2 milijuna, ovih 11 kupujemo za otprilike iznos jednog novog”.