VIDEO: PODUZETNICA DROPULIĆ – Recept kako biti normalan u nenormalno doba

“Kad već kao mladi prestanete s edukacijama i ulaganjima u nova znanja, ne možete proći kroz život ne računajući da vam se mogu dogoditi izazovi gdje će vam trebati nova znanja. To onda potiče nesigurnost, manjak samopouzdanja, ljudi se povlače u sebe, zatvaraju, ne možete doprijeti do njih “, poručuje u novom TOPCAST-u TOP RADIJA Sanela Dropulić, futurologinja poduzetništva i stručnjakinja za tržišne komunikacije s više od 20 godina radnog iskustva na domaćem i inozemnom tržištu. 

Dropulić je ove godine pokrenula poslovnu zajednicu “Osjeti Hrvatsku” koja okuplja poduzetnike i olakšava im u poduzetničkom svijetu, ali i obrazuje građanstvo. “Osjeti Hrvatsku” osnovano je na temelju iskustva u projektu “Ženskog poduzetničkog centra” koji je od 2015. godine okupljao više od 2300 žena vlasnica tvrtki i obrta. Danas, osim žena, “Osjeti Hrvatsku” uključuje i muškarce.

“Namjera nam je da budemo dostupni kao grupa stručnjaka, volontera, svima koji žele učinkovito djelovati i poslovati u Hrvatskoj na realnom tržištu, bilo da su građani Hrvatske ili ovdje dolaze radi ostvarenja svojih tržišnih namjera”, rekla je Dropulić.

Osjetiti Hrvatsku znači osjetiti veliku volju i želju za kreativnim stvaranjem bez koristoljublja, govori stručnjakinja za tržišne komunikacije. “(…)Želimo djelovati kao grupa stručnjaka volontera da državi bude bolje i kvalitetnije. U pozadini, mi smo svi i roditelji i želimo da naša djeca žive u Hrvatskoj, jednoj od najljepših država na svijetu. Samo joj treba dati elana da i taj sustav bude kvalitetan i da funkcionira”, objašnjava poduzetnica.

O tome kako izgleda upravljanje novcem koje je prihvatljivo u današnjem izazovnom vremenu, stručnjakinja za tržišne komunikacije objašnjava: “Ako svatko od nas prođe kroz svoj dom vidjet će da je u zadnjih godinu dana kupio ili nakupio između jedne do čak četrdeset stvari (…). Ljudi su danas otuđeni jedni od drugih i onda u potrošnji novaca i kupnji materijalnih dobara često traže utočište za ono što im emotivno nedostaje. Je li to za žene nova torbica, za muškarce džemper ili tenisice, je li to novi automobil ili vikendica na moru…sve su to materijalni izdaci koje najčešće kupujemo kreditnim zaduženjima koji su najskuplji sad u vremenu inflacije.”

Nadalje, poduzetnica poručuje: “Kada bi svatko već otvaranjem trajnog naloga kao mehanizma 50 eura ostavljao sa strane, ili ono što često preporučam je štednja u zlatu i srebru jer ne gubi vrijednost tijekom godina, već oplemenjuje od 8 do 10 posto godišnje. Za 30 godina to možete podići u bilo kojoj valuti. Možete ostvariti ciljeve – kupnja nekretnine, kupnja automobila, putovanje svijetom – bez da ste osjetili teret financija, ili još gore, financijske obaveze prema drugim institucijama.”

Poslovna zajednica “Osjeti Hrvatsku” uoči početka svog djelovanja prošle je godine provela jednogodišnje sociološko istraživanje koje je pokazalo kako stanovnicima Hrvatske manjka samopouzdanja, emotivne topline, uvažavanja različitosti i tolerancije.

“Puno čimbenika koji danas definiraju stanovnike Republike Hrvatske dolazi iz odgoja. Nadalje, Hrvati su na začelju Europske unije po obrazovanju, nizak je udio obrazovanih, a ono što smo imali, otišlo je preko granica. (…) Prema Eurostatu, gotovo trećina Hrvata prestane ulagati u svoje znanje do kraja života”, govori Dropulić te nastavlja:

“Kad već kao mladi prestanete s edukacijama i ulaganjima u nova znanja, ne možete proći kroz život ne računajući da vam se mogu dogoditi izazovi gdje će vam trebati nova znanja. To onda potiče nesigurnost, manjak samopouzdanja, ljudi se povlače u sebe, zatvaraju, ne možete doprijeti do njih. Iz toga onda izviru sasvim deseti problemi koji štete i cijeloj društvenoj zajednici.”

O tome kakva je situacija sa ženama u poduzetništvu, poduzetnica govori: “(…)Hrvatsko je poduzetništvo, prema broju poduzetnika i poduzetnica, visoko pozicionirano u odnosu na neke razvijenije ekonomije, međutim struktura je loša. U kriznim, izazovnim vremenima žene prve stradavaju jer se bave niskoprofitabilnim poduzetništvima – edukacijom, odgojem djece, beauty uslugama, za razliku od muškaraca koji su postavljeni tamo gdje se akumulira veća financijska vrijednost. To se odražava i na mirovine gdje žene od 11 do čak 30 posto imaju manja mirovinska primanja.”

“Sve počinje i završava s nama”, govori Dropulić za kraj te zaključuje: “(…)svaki izazov je naša pobjeda, jer ako i niste pobijedili, dobili ste nova znanja i lekcije kako to ne raditi. To je jedan od recepata  – kako biti normalan u nenormalno doba”.