GRADONAČELNIK TOMAŠEVIĆ: Razgovara se o novom podvožnjaku u ulici Medpotoki u Gajnicama
Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević izrazio je zadovoljstvo prošlotjednim podizanjem kreditnog rejtinga Grada za dva stupnja od strane agencije Moody‘s.
Izvor: Media servis
Komentirao je i stanje sa zbrinjavanjem otpada, probleme oko starosti vozila javnog prijevoza te je najavio i izgradnju novog podvožnjaka u Gajnicama.
Na redovnoj konferenciji za medije Tomašević je rekao kako im je podizanje rejtinga od velikog značaja s obzirom na brojne financijske izazove koji su pred Zagrebom.
“Znači povećanje cijena prije svega u energetici, ali isto tako u građevinskom sektoru. Povećanje cijena hrane s obzirom da je Grad Zagreb daleko najveća jedinica od svih gradova i da imamo čak 340 ustavnova kojima plaćamo materijalne troškove to itekako čini velike izazove za proračun. Tim više je bitno da je do ove financijske stavilizacije došli odmah čim smo došli na vlast jer sada lakše možemo apsorbirati sve ove udare koji su povezani s globalnim okolnostima.”
Kaže i kako je odvoz otpada sada stabiliziran unatoč problemima s nedostatkom ispravnih kamiona Čistoće i radnika.
“Mogu reći da smo, recimo, za radno mjesto komunalnih radnika tražili 50 mjesta, a dobili 72 prijave, a za vozače smo tražili 20 izvršitelja, a dobili smo 85 prijava. Tako da je selekcijski postupak u tijeku i ovo je sada najnovije stanje, ali iz dana u dan se zapošljavaju novi operativni radnici u Čistoći i kad govorimo o komunalnim radnicima i kada govorimo o vozačima.”
Novi sustav zbrinjavanja otpada, nakon neuspjelog prvog pokušaja u srpnju, u listopadu bi konačno trebao zaživjeti. Gradonačelnik ističe da je riječ o dugotrajnom procesu.
“To su procesi koji traju godinama. Sigurno neće ni 1.10. biti apsolutno sve u najboljem redu i trebat će uhodavanja. Tako je bilo u svim europskim meteropolama. Zagreb nije tu ništa lošiji ni teži slučaj. Zato vjerujem da će se to sve s vremenom dovesti u red i da ćemo konačno imati situaciju da nemamo kantograd odnosno ovoliko spremnika na javnim površinama. Nema nijednog grada u ovom dijelu Europe koji imaju 130 tisuća spremnika na javnim površinama.”
S ministrom prometa Olegom Butkovićem je, kaže, razgovarao starosti vozila javnog prijevoza. Ističe da je prosječna starost zagrebačkih tramvaja 25 godina.
“Tako da u tom smislu moramo hitno povećavati i unaprijeđivati vozni park što se tiče tramvaja i to su, uglavnom, bile teme s ministrom Butkovićem.”
Što se tiče podvožnjaka u Škorpikovoj koji poplavi nakon gotovo svake jače kiše, kaže kako je tamo provedena samo hitna sanacija od dva milijuna kuna dok će zahvat po pitanju odvodnje biti puno veći posao, ali to je u nadležnosti HŽ-a. S Butkovićem je Tomašević razgovarao i o novom podvožnjaku u ulici Medpotoki u Gajnicama. Projekt je težak više od sto milijuna kuna, a većinu novca pokušat će osigurati preko europskih fondova.