NAĐI NAJAVLJUJE REZOVE: Dosta je bilo u Gradu Zagrebu izmišljenih radnih mjesta
Saborski zastupnik i predsjednik stranke FOKUS, Davor Nađi, predstavio je model ušteda od 3,2 milijarde kuna unutar Gradske uprave Grada Zagreba, proračunskih korisnika i Zagrebačkog Holdinga.
Nađi tvrdi kako je financijska stabilnost Grada Zagreba upitna zbog neučinkovitosti i netransparentnosti sustava unutar Gradske uprave i Zagrebačkog Holdinga. Napominje kako u upravnim tijelima Grada Zagreba radi oko 3300 ljudi, što je porast viši od 13%, u odnosu na razdoblje od prije pet godina i 2860 zaposlenih – što ne uključuje proračunske korisnike i zaposlenike gradskih poduzeća. Kada uključimo i te sustave, dolazimo do broja od 32 000 zaposlenih.
Kadrovsku zagušenost i neučinkovitost sustava Nađi pojašnjava na sljedeći način: „Grad Zagreb za plaće izdvaja skoro 5 milijardi kuna, što ne uključuje plaće Holdinga i ZET-a. Čak i kad bi se izdvojile plaće za obrazovanje, koje dolaze iz proračuna središnje države, to je i dalje oko 3,2 milijarde kuna. Ta cifra se može smanjiti.“
Govoreći o kadroviranju, Nađi smatra da je već 2016. godine bilo previše zaposlenih u Gradskoj upravi, kad se za plaće izdvajalo oko 700 milijuna manje nego danas, točnije 2,5 milijardi kuna. Problem bi se, kaže, riješio tako da bi fokus bio na smanjenju broja zaposlenih, a pritom bi plaće ostale netaknute. Tim procesom bi se uštedilo oko 650 milijuna kuna.
„Broj od 32 000 zaposlenih, koliko Grad Zagreb danas broji u upravnim tijelima, proračunskim korisnicima i gradskim poduzećima, planiramo smanjiti na maksimalno 28 000. Proces će biti proveden u 3 faze: kroz otpuštanje zaposlenika na izmišljenim radnim mjestima, kroz otpremnine za raniji odlazak u mirovinu te kroz otkaze uz otpremninu, zaposlenicima koji postanu tehnološki višak. Rok provedbe za prve dvije stavke je šest mjeseci, dok je za zadnju stavku rok godina i pol do dvije.“- zaključuje Nađi.
Optimizacija i digitalizacija procesa također će rezultirati potrebom za manjim brojem zaposlenika i napraviti temelj za vrednovanje rada. Od navedene uštede od 650 milijuna kuna, 150 milijuna kuna rezervirano je za nagrađivanje zaposlenika, koji kvalitetno odrađuju svoj posao. To će određivati sustav vrednovanja, koji će biti uveden kao mjera transparentnosti.
Prostora za uštedu Davor Nađi vidi i kroz materijalne rashode, natječaje, subvencije te imovinu. Ukupni rashodi su u deset godina udvostručeni s 6,3 milijarde na 12,8 milijardi kuna.