IZ GRADA PORUČUJU: Neće biti gužvi na novom rotoru – radi se na prilagodbi semafora

Temeljem ishođene građevinske dozvole, izvođenje projekta zagrebačkog Rotora bilo je potrebno definirati kroz dvije uporabne cjeline – kaže se u priopćenju iz Grada Zagreba, koje potpisuje pročelnik Dinko Bilić.

U skladu s navedenim, u nedjelju u jutarnjim satima je provedeno puštanje u promet prve uporabne cjeline koja obuhvaća cestovne prometnice na rekonstruiranom rotoru, izvedene tunelske podvožnjake i sve pristupne cestovne pravce iz Remetinečke ceste, Dubrovačke avenije, Jadranske avenije i Jadranskog mosta.

Priopćenje prenosimo u cijelosti:

Kretanje prometnih tokova u zoni obuhvata rotora se kontinuirano prati. Određena čekanja u zoni obuhvata rotora rezultat su promjena prometnih tokova koje su se u posljednjih godinu dana dogodile u zoni obuhvata (promijenjene navike kretanja vozila zbog privremene regulacije prometa). Terenskim promatranjem u jutarnjem vršnom opterećenju utvrđeno je da većina vozila za lijeva skretanja koristi isključivo lijevi prometni trak, dok je propusna moć desne prometne trake neiskorištena.

Sukladno navedenom, tijekom današnjeg dana poduzet će se slijedeće aktivnosti: – preprogramiranje semaforskog programa u jutarnjem vršnom periodu: zapadnom privozu se povećavana propusna moć za 34 %.

Foto: Facebook
Foto: Facebook

Ova promjena je moguća bez bitnog narušavanja propusne moći ostalih kretanja, s obzirom na očekivano bolje korištenje svih prometnih trakova u prstenu kružnog toka; – preprogramiranje semaforskog programa u jutarnjem vršnom periodu: jutarnje iskustvo odmah se aplicira za poslijepodnevnu situaciju, kako bi se povećala propusna moć sjevernog privoza za 17 % (povratak iz Grada prema Novom Zagrebu i Remetincu) te zapadnog privoza za 11 %; – ispitivanje video-senzora je pokazalo da isti rade kvalitetno i pouzdano u uvjetima složenih vođenja prometnih tokova, pa će raskrižje raditi ovisno o prometu 24/7.

S obzirom na navedeno, izvršeno je usklađenje signalnog plana rada raskrižja te će se, u slučaju daljnjih potreba, isto pravovremeno izvršiti. Europska praksa za ovako složene projekte zahtijeva vrijeme prilagodbe i podešavanja svih prometnih parametara u vremenu od 30 do 60 dana. Period do završetka radova iskoristit će se za podešavanja i vrijeme prilagodbe i učenja svih sudionika u prometu Grada Zagreba. Dovršetak druge uporabne cjeline je planiran do početka svibnja ove godine.