ZASTUPNIK PETEK: Bandiću dnevni najam Audija A6 Zagrepčani plaćaju 500 kuna

Tvrdi to gradski zastupnik Renato Petek, koji se pozabavio odgovorima na pitanje: Koliko najam vozila gradonačelniku, gradskoj upravi i trgovačkim društvima u vlasništvu grada plaćaju Zagrepčani?

Na Facebooku Petek iznosi dokumente i daje pojašnjenje:

Ponukan viješću da je grad Zagreb opet raspisao novi natječaj za najam 143 automobila vrijedan 9 milijuna kuna bez PDV-a, analizirao sam podatke o različitim vrstama najma više stotina vozila u protekle tri godine koje koristi Ured gradonačelnika, gradska uprava, Zagrebački holding, kao i trgovačka društva u vlasništvu grada. Došao sam do istog zaključka kao i Državna revizija na tu temu, a koja je u istom periodu proučavala najam vozila Zagrebačkog holdinga: “za nabavu vozila po modelu rent a cara i putem operativnog najma nije ocijenjena opravdanost uzimanja u najam vozila u odnosu na druge oblike nabave.”

Također, Državna revizija je u istom izvješću utvrdila da su vozila plaćena prema procjeni da će cijela flota određenom periodu prijeći više od 7 milijuna kilometara, a prešla su samo 3 milijuna. Većinu vozila isporučuje Viator iz Splita, no dio vozila se unajmljivao i od Auto Benussija iz Pule, Porsche leasinga i Oryx grupe iz Zagreba. Na početku postupka uzimanja vozila u najam, 2015. i 2016. godine, Grad Zagreb je vozila uzimao u podnajam od Zagrebačkog holdinga.

Najluksuznije i najskuplje vozilo koristi gradonačelnik Bandić, Audi A6, koji je dio flote unajmljene na ugovor od 12 mjeseci od tvrtke Viator na 12 mjeseci, a ima iskazanu cijenu dnevnog najma od 400 kuna + PDV. Tako su Zagrepčani samo za za najam gradonačelnikove limuzine spomenutoj tvrtki iz Splita plaćali 180.000,00 kuna godišnje, i tako već 3 godine. Mercedes V klase je po cijeni od 375 kuna, a C klase 160 kn, dok je najpovoljnije vozilo Opel Corsa po cijeni od 60 kuna dnevno.

Holding je pak kao najskuplje vozilo u periodu od 2012. – 2016. imao VW Passat 3.6 FSI V6 4mot DSG Highline putem operativnog leasinga kod Porsche Leasinga za što su mjesečno plaćali ratu od 10.721,53 kuna pa su tako tijekom 4 godine za najam istog platili više od 514 tisuća kuna. S obzirom na vrstu leasinga, vozilo su na kraju vratili davatelju leasinga.

Kada sam Uredu gradonačelnika postavio pitanje tko je i kada donio odluku da se vozila više ne kupuje, ne uzimaju putem financijskog leasinga, već unajmljuju od Rent a car tvrtki, dobio sam odgovor: “Dugogodišnjim praćenjem troškova održavanja službenih vozila Grada Zagreba, kao i stanja na tržištu roba i usluga, a uzimajući u obzir činjenicu da se sve veći broj dobavljača vozila u službene svrhe odlučuje za najam a ne za kupnju, predloženo je Gradonačelniku provođenje postupka javne nabave roba (vozila) kojim će se na najtransparentniji način ista unajmiti od najpovoljnijeg ponuđača.”

Dio vozila tvrtke Viator iz Splita poznatoj po licenci Last minute Rent a Car, imaju i registarske oznake iz Daruvara, što su mnogi Zagrepčani primijetili npr. na vozilima prometnih redara i još nekih gradskih službi.

Od iste tvrtke je za potrebe predizborne kampanje vozilo unajmila i stranka gradonačelnika, BM365, ali izgleda po nešto povoljnijim uvjetima. Zar je moguće pojedinačno jeftinije unajmiti jedno vozilo za političku stranku na 13 dana, nego unajmiti flotu od 60 vozila koja vam plaća Grad Zagreb na 365 dana!?

[fb_pe url=”https://www.facebook.com/PetekRenato/posts/378359906046736″ bottom=”30″]

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!