SMRT NA DVA KOTAČA: Čak 120 poginulih motociklista i mopedista u samo dvije godine

motocikl 1
Tijekom protekle dvije godine motociklisti su sudjelovali u 2967 prometnih nesreća u kojima je 96 osoba poginulo, a još 2266 ljudi je lakše ili teže ozlijeđeno. U tom su razdoblju mopedisti sudjelovali u 2045 prometnih nesreća u kojima su 24 osobe smrtno stradale, a 1645 ih je ozlijeđeno.

Sukladno dosadašnjim akcijama za ostale vrste vozila, u organizaciji stanica za tehnički pregled vozila, Hrvatskog autokluba, Centra za vozila Hrvatske i Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa Hrvatske, organizira se preventivno-sigurnosna akcija nadzora tehničke ispravnosti motocikala i mopeda pod nazivom Dani tehničke ispravnosti motocikala 2017. Motocikli i mopedi (i ostala vozila L kategorije) posebno su ugrožena skupina motoriziranih sudionika u prometu, stoga je ova akcija usmjerena isključivo na njih.

Ilustracija
Ilustracija

“Akcija se provodi u razdoblju od 18. travnja (utorak) do 22. travnja (subota) na cijelom teritoriju Hrvatske u svim stanicama za redovni tehnički pregled vozila. Akcija je u cijelosti dragovoljna i težište akcije je na pružanju savjetodavne pomoći glede uklanjanja eventualno utvrđenih nedostataka na motociklima i mopedima te se nikakve represivne mjere neće primjenjivati”, rekli su za Glas Slavonije u MUP-u.

Akcija ima isključivo preventivno-sigurnosni karakter i temeljena je na poticanju vozača motocikala i mopeda glede ispravnog i pravovremenog sagledavanja aspekta tehničke ispravnosti vlastitog vozila za sigurno sudjelovanje u prometu, tj. izbjegavanja prometnih nesreća uvjetovanih tehničkom neispravnošću vozila.

Motociklisti najčešće stradavaju kada im vozači automobila oduzimaju prednost prolaska. Pri prestrojavanju automobila, pretjecanju ili skretanju vozači vozila na četiri kotača ne pridaju dovoljno pozornosti toj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. mrtvom kutu bočnog ogledala. Vozači automobila često ne vode računa da su motocikli vozila koja s obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.

Kako navode iz policije, najčešće pogreške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju su prebrza vožnja, ne nose zaštitne kacige, kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila te precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, a u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu. Stradavaju i pri upravljanju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima, bez položenog vozačkog ispita. Mopedisti stradavaju i zato što uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 kilometara na sat.