RJEŠENJE PROMETNOG KOLAPSA: Kreće megarotor prema KBC-u Zagreb

Maksimirski Megarotor

Za projekt izgradnje novog megarotora na jednom od najfrekventnijih prometnih čvorova u gradu Zagrebu osigurano je 1,8 milijuna kuna.

Piše: Branimir Fagač

Jedan od najvećih prometnih problema Grada Zagreba uskoro će biti riješen, a svakodnevnim gužvama na postojećem malenom rotoru na kojemu se svakodnevno javljaju prometni čepovi, a koji spaja Bukovačku cestu, Petrovu ulicu i Ulicu Prilesje u Maksimiru, uskoro će napokon doći kraj. Jer, dugo najavljivana rekonstrukcija spomenutog rotora, koji ni izbliza nije dovoljan da “proguta” sav promet koji onuda “teče”, a koji se nalazi na glavnom putu do KBC-a Zagreb (Bolnica Rebro), počinje ovog proljeća.hitna pomoć

Početak realizacije projekta najavio je predsjednik Vijeća gradske četvrti Maksimir, Stanko Gačić, a navode su potvrdili i odgovorni u Gradskom uredu za izgradnju grada. Izgradnjom novoga i većega rotora, razumljivo, najviše će profitirati stanovnici gradske četvrti Maksimir, njih oko 48 tisuća, kojima već godinama veliku glavobolju zadaje loše rješenje križanja Petrove ulice, Bukovačke ceste, Ulice Mije Kišpatića i Ulice Prilesje, ali i svi oni građani kojima je krajnja destinacija KBC Zagreb.

Nova prometna regulacija

Kompletan projekt megarotora je zgotovljen, još u siječnju odabran je izvođač radova, građevinska tvrtka “M.Soldo”, poduzeće s kojim Grad Zagreb ima dugogodišnju uspješnu suradnju. Kako nam je otkrio predsjednik Vijeća gradske četvrti Maksimir, Stanko Gačić, a prema informacijama Gradskog ureda za izgradnju grada, ono što slijedi je ishođenje svih potrebnih suglasnosti i izdavanje građevinske dozvole. Kada se sve navedene formalnosti privedu kraju, planirano je da će radovi krenuti krajem svibnja i početkom lipnja ove godine, a trebali bi trajati oko tri mjeseca.

Za projekt izgradnje maksimirskog megarotora osigurano je 1,8 milijuna kuna ss ciljem da se napravi nova, dakle, što bolja prometna regulacija i da se izbjegne prometni kolaps na jednom od najfrekventnijih prometnih čvorova u gradu Zagrebu.megarotor

Što se tiče građevinskih radova, tu se prvenstveno misli, ističe Stanko Gačić, na izgradnju nove prometnice, dakle, spojne ceste između Ulice Prilesje i Bukovačke ceste s dvije kolničke trake u dužini od 250 metara i pripadajućim nogostupima, te odvodnjom oborinskih voda. Uredit će se nova javna rasvjeta, posaditi stabla platana, te zelene površine.

“Budući da će se većina radova odvijati u Ulici Prilesje, neće se ometati promet, što je izuzetno bitno jer se radi o najprometnijem dijelu ove četvrti. Na samom rotoru radit će se tek horizontalna i vertikalna signalizacija, a to se doslovce može napraviti tijekom vikenda”, tvrdi Gačić.

Prema projektu, iz sadašnjeg kružnog toka neće se moći izaći desno prema Bukovačkoj cesti – sjever i dalje prema KBC-u Zagreb, niti će se u kružni tok moći uključiti iz Ulice Prilesje. Dakle, do KBC-a Zagreb će se iz Maksimira dolaziti samo i jedino preko Ulice Prilesje, na dodatnom prometnom traku koji će biti sagrađen.

“Probijanje” novih prometnica

Ulica Prilesje postaje jednosmjerna i to od kružnog toka do ogranka s Bukovačkom cestom, koji na istu izlazi kod reciklažnog dvorišta. Jednosmjerna ulica postaje i dio Bukovačke ceste do kružnog toka, u smjeru juga.

Trenutno je promet u zoni križanja izrazito gust pogotovo na privozima: Petrova ulica, te Bukovačka cesta – jug i Bukovačka cesta – sjever. Dodatnu težinu prometnim analizama predstavlja i nekoliko autobusnih linija koje prolaze kroz raskrižje a nemaju adekvatne lokacije ugibališta. Također, blizina KBC-a Zagreb u Ulici Mije Kišpatića stvara potrebu za većom propusnom moći, a naročito potrebu za bržim prolaskom vozila hitne pomoći.

“Istina, najveći se prometni čep stvara zbog neadekvatne lokacije autobusnih ugibališta i nedovoljnog broja parkirališnih mjesta kod i oko KBC-a Zagreb. To je za sada donekle izbjegnuto, no projekt “Maksimirskog megarotora” u svojoj realizaciji uistinu nudi dugoročna i kvalitetna rješenja” ističe Gačić, dodajući da mnogi građani misle kako je uzrok stalnim gužvama predugo čekanje na ulazak vozila u garažu KBC-a Zagreb, no problemi nastaju kada je, zapravo, garaža puna.bukovačka

Tada, naime, duge kolone vozila stoje duž Ulice Mije Kišpatića, što uzrokuje stvaranje prometnih čepova, najčešće u ranojutarnjim i kasno popodnevnim satima, i na  Maksimirskoj cesti, ali i križanju Zvonimirove ulice.

Također, važno je napomenuti da će se u svrhu trajnog rasterećenja prometa na jednom od najfrekventnijih gradskih čvorova, na Maksimirsku cestu probiti još dvije prometnice – Ulica Bele Čikoša Sesije i Ulica Miroslava Kraljevića.

Naime, na taj bi se način, smatraju u Gradskom uredu za izgradnju grada, ali i u Vijeću gradske četvrti Maksimir, uvelike rasteretio promet Bukovačkom cestom i Ulicom Jordanovac. Nadalje, manje bi se, ali vremenski prihvatljivije gužve i dalje povremeno stvarale prema KBC-u Zagreb, no stanovnici Ulica Remete, Gornji Bukovac, Bukovac i Kozjak imali bi nesmetan prolaz, bez prometnih čepova, prema Maksimirskoj cesti i dalje prema centru Zagreba.

“Trajno rasterećenje prometa naš je krajnji cilj, a konačno i cilj svih stanovnika gradske četvrti, ali i onih građana koji iz raznih razloga svojim “limenim ljubimcima” dolaze u Maksimir ili samo njime prolaze. Upravo zato je ovaj projekt iznimno važan za grad Zagreb, ali i šire – tvrdi Stanko Gačić, predsjednik Vijeća gradske četvrti Maksimir.