RENATO PETEK: Evo zašto se kuhamo u ZET-ovim vozilima

Podijelite članak

Gradski zastupnik Renato Petek (Klub gradskih zastupnika SDP-a i Naprijed Hrvatska! – Progresivni savez) održao je pressicu na tramvajskoj stanici u Ulici grada Vukovara, kod zgrade Gradske uprave, gdje je skrenuo pozornost na gorući problem svih koji u ovim vrelim ljetnim danima koriste vozila ZET-a.

Petek: Dok Beč uvodi mirišljave metro linije, u Zagrebu se putnici često voze bez klime zbog štetnih odredbi ugovora s Končarom i neodgovornih upravitelja Zagrebom i ZET-om.

Ova će tema s pravom zabrinuti sve građane koji koriste javni gradski prijevoz, jer ZET vode ljudi koji su nedorasli potrebama javnog prijevoza jedne europske metropole. Više je odgovora zašto na kraju drugog desetljeća 21. stoljeća iza nas sugrađani voze starim tramvajima bez klime. To nije samo pitanje komfora i udobnosti, već i sigurnosti. Vozači i putnici su izloženi visokim temperaturama što je potpuno neprihvatljivo, posebno zbog sljedećih činjenica:

1. ZET u prometu maksimalno koristi stare tramvaje bez klime zbog toga što time ostvaruje uštedu!

Naime, ugovorom o održavanju je ugovoreno da ZET plaća tvrtki Končar – Električna vozila d.d. račune za održavanje temeljem broja prijeđenih kilometara. Stoga ZET svaki puta, kada u garaži ostane novi model, a liniju odradi stari, uštedi nešto novca. Problem je što se prijeđena kilometraža mjesečno naplaćuje već 14 godina. Takav bi se model mogao bih nazvati ozakonjeni „reket“, jer je na cijenu od 2 milijarde kuna za 140 tramvaja Končaru je od 2005. godine isplaćeno još minimalno milijardu kuna na „održavanje“. To je kao da kupite auto za 100.000 kuna te od prvog kilometra morate plaćati porez po prijeđenom kilometru, čak i nakon 14 godina, što vas na kraju košta još 50% vrijednosti vozila.

Financijska šteta je neprocjenjiva, a ponavljam, pitanje je i sigurnosti, ne samo komfora i udobnosti u vožnji putnika. Osim toga, djelatnici ZET-a, neki vrhunski majstori, zbog štetnog ugovora na novim modelima tramvaja ne smiju promijeniti niti žarulju ni staviti gumicu na brisač. Zbog štetne politike grada i ZET-a da se vozila servisiraju kod vanjskih tvrtki, u tih je 14 godina samo u sustavu održavanja smanjen broj radnika za 300. Napominjem i da će Grad 87 tramvaja potpuno otplatiti Unicredit Leasingu do kraja ovog mjeseca. Ali Končaru će valjda plaćati svaki kilometar dok tramvaj ne završi u dijelovima kod CEZAR-a. Jasno mi je poticanje domaće proizvodnje i očuvanja radnih mjesta, no ovakvi nas nepošteni ugovori stavljaju u položaj gdje ZET godinama posluje i gubicima. A taj se novac mogao uložiti u izgradnju dodatne tramvajske mreže za kojom grad vapi.

2. Nesposobni i neodgovorni upravitelji ZET-a nisu krenuli na vrijeme servisirati i plinom puniti klima uređaje na vozilima. A kad je izvršen pritisak medija i javnosti zbog nesnosnih vrućima, nemušto su se branili statističkim podacima koliko autobusa i tramvaja u floti ZET-a ima klimu. No nisu naveli na koliko klima radi, odnosno koliki je postotak vozila s ispravnom klimom u prometu.

3. Jesu li opet putnici žrtve nepotističke politike gradonačelnika i gradske uprave? Sjećamo se da je brat ministra Marića zaposlen u ZET-u na mjestu savjetnika, da je tamo zaposleno i još nekoliko rođaka političkih saveznika Milana Bandića. No je li možda baš sestra pročelnice Jozić zadužena za poslove održavanja, pa zbog toga imamo problem s rashladnim uređajima? Ili novi član Uprave društva, g. Tomić koji je dobio sve ovlasti upravljati ZET-om…

Dragi sugrađani, dok se ne smijeni ova štetna vlast predvođena Milanom Bandićem, bit ćete izloženi lošoj udobnosti i komforu, kao i upitnoj sigurnosti u javnom gradskom prijevozu. A novac nam kroz najviši prirez u državi uredno naplaćuju.

Komentiraj