PROSVJED U VRGORCU: Traži se nastavak radova na spojnoj cesti i tunelu prema Drveniku

Podijelite članak

Mještani grada Vrgorca i općina Gradac i Jelsa prosvjedovali su na ulazu u Gospodarsku zonu Ravča, na budućoj cesti prema Drveniku.

Izvor: Media servis

Traže nastavak radova na spojnoj cesti i tunelu do trajektne luke Drvenik.

Prosvjednici su podsjetili da je su svibnju 2009. tadašnji predsjednik sabora Luka Bebić i državni tajnik Branko Bačić, zajedno s županom Antom Sanaderom, svečano otvorili radove koji, od tada nisu nastavljeni.

Među okupljenima bio je i gradonačelnik Vrgorca Ante Pranić. Nakon skupa svi okupljeni su automobilima ušli na autocestu na čvoru Ravča i minimalnom brzinom vozili do Vrgorca i tako namjerno usporili promet prema Dubrovniku.

Na prosvjed se priopćenjem osvrnulo i Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Poručili su da je u mandatu Vlade SDP-a projekt izgubio sve potrebne dozvole, jer se, kako kažu, od njegove gradnje odustalo.

Priopćenje MMPI-a prenosimo u cijelosti:

Ovim putem želimo podsjetiti na nekoliko činjenica obzirom na neistine koje iznose organizatori prosvjeda, organizirajući ga, kako navode, za nastavak radova na spojnoj cesti i tunelu između autoceste A1(Ravča) i trajektne luke Drvenik. Prije svega, potrebno je reći kako se radi o projektu izgradnje spojne ceste Čvor Ravča – Drvenik, koji je u periodu od 2011. do 2015. godine, upravo u mandatu Vlade SDP-a, izgubio sve potrebne dozvole jer se od njegove gradnje bilo odustalo. Danas, za razliku od vremena prijašnje Vlade, Hrvatske ceste od svibnja 2018. (kad je projekt prešao u njihovu nadležnost), rade na pripremi projekta. Konkretno, Hrvatske ceste su pripremile i objavile javno nadmetanje te ugovorile izradu Studije izvedivosti za navedeni projekt.

Obzirom da se Projekt, zbog procijenjene visine investicije i nemogućnosti osiguravanja svih potrebnih sredstava za izgradnju, planira prijaviti za sufinanciranje iz fondova EU u idućem programskom razdoblju, nužna je izrada Studije izvedivosti. Studija izvedivosti se trenutno izrađuje, a njen sastavni dio bit će definiranje i analiziranje najbolje opcije položaja spojne ceste. U okviru tih aktivnosti analizirat će se i mogućnost definiranja bitno jeftinije varijante spojne ceste, koja neće biti osjetno niže kvalitete.

Dakle, zadatak je definirati cestu s nešto manjom dozvoljenom brzinom od prvotno planirane (sa 80 na 60 km/h što bi produljilo vrijeme vožnje za cca 5 min), a koja će imati bitno kraće tunele i time biti i značajno jeftinija, a sve kako bi Studija izvedivosti dala pozitivan rezultat, kao preduvjet za dobivanje sredstava iz EU fondova. Preliminarni elementi Studije izvedivosti ukazuju da je moguće definirati varijantu spojne ceste koja ima gotovo u pola kraće tunele, a time i osjetno nižu cijenu od prvotnih 740 milijuna kuna, što je najvažniji parametar za izračun rezultata Studije izvedivosti.

Upravo zato, moralo se pristupiti pripremi novog projekta izgradnje spojne ceste Čvor Ravča – Drvenik, koji će biti racionalan i financijski opravdan, a iz svega gore navedenog, neupitno je da se projekt priprema i da se njegova izgradnja planira. Prema tome, tvrdnje organizatora prosvjeda nisu utemeljene, već se projekt priprema i planira vodeći računa o javnim financijama u trenutku kad se provodi restrukturiranje cestovnog duga i oslanjajući se, gdje je to moguće, na dostupna bespovratna sredstva.

Također, ovim putem želimo dodati i da će po dovršetku izrade Studije izvedivosti, njeni rezultati biti prezentirani javnosti. Na javno predstavljanje bit će pozvani svi predstavnici jedinica lokalne uprave zainteresiranih za projekt, Splitsko-dalmatinske županije, kao i svi zainteresirani građani, stoji u priopćenju.

Komentiraj