PRILIKA ZA POSAO: Traže se stranci, jer domaćih radnika nema – tko se sve traži?!

radnici, građevinci

Iz Hrvatske gospodarske komore od traže od Vlade povećanje kvota za uvoz stranih radnika, jer postojeće im, kažu, nisu dovoljne.

„Iako pozdravljamo odluku Vlade koja je uvažila zahtjev HGK, HOK-a, HUP-a i sindikata te odobrila dodatne kvote za zapošljavanje stranih radnika, nakon analize stanja na terenu utvrdili smo da su kvote nedostatne“, upozorava u priopćenju u utorak potpredsjednica HGK za graditeljstvo, promet i veze Mirjana Čagalj te apelira prema Vladi RH da odobri kvote koje će zadovoljiti potrebe na tržištu rada.

„Suočeni smo s valom iseljavanja radnika iz Hrvatske. Odlaze nam čitave obitelji. Uz to što je ovo velik demografski, predstavlja i golem ekonomski problem. Naše gospodarstvo ne može biti konkurentno ako gospodarstvenicama ne osiguramo dostatnu radnu snagu“, kaže Čagalj.

Zlatko Sirovec, predsjednik Udruženja graditeljstva HGK, kaže da je kvota koju su građevinari dobili nedostatna jer tržište građevine trenutno traži nekoliko tisuća novih radnika, tako da bi se i kvote trebale odobravati u brojkama prema stvarnom stanju potražnje.

„Kvota od 500 radnika neprihvatljivo je premala. Ta se kvota doslovce razgrabila u dva dana, što dovoljno govori o tome koliki je interes građevinskih tvrtki za radnicima svih građevinskih zanimanja“, rekao je Sirovec, dodavši da bi hitno trebalo povećati kvote za uvoz radne snage, što bi olakšalo poslovanje i pojačalo aktivnosti u građevinskom sektoru u kojem je trenutni nedostatak radne snage limitirajući faktor.

„Kvota odobrenih 70 vozača teretnih vozila u tekućoj je godini, iako nekoliko puta veća od prethodne, doista je nedostatna za održivi razvoj hrvatskog prijevozništva koje je i uz to već osjetno manje konkurentno od onoga u neposrednoj blizini“, kaže Darko Vukadinović, predsjednik Udruženja cestovnoga teretnog prometa HGK.

Dodaje da je u posljednjih godinu dana došlo do odljeva kvalitetnog vozačkoga kadra iz Hrvatske, liberalizacijom tržišta pojedinih zemalja Europske unije, prije svega Njemačke. „Ne postoje precizni podaci o broju odlaska vozača – procjenjujem da je ih je otišlo oko tisuću“, smatra Vukadinović.